ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۶۹۰۸
استاندار گیلان گفت: از راه‌های کنترل قیمت کالا، توسعه و ساماندهی بازارهای هفتگی است که باید فرمانداران و شهرداران به آن توجه کنند.
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

به گزارش بازارکار، اسدلله عباسی با بیان اینکه بازاریان و اصناف متعهد و منصف در کنترل بازار همواره نقش آفرین و بسیار موثر عمل کردند، اظهار کرد: بازاریان در همه عرصه‌ها به ویژه عرضه کالا و کنترل قیمت‌ها با مسؤولان همکاری لازم را داشتند که جای قدردانی دارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد توازن در بازار گفت: بین عرضه و تقاضا کالا باید توازن ایجاد شود تا بازار دچار التهاب نشود زیرا یکی از اهداف دولت سیزدهم تامین و توزیع کالا با قیمت مناسب بین آحاد جامعه است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ تورم در استان باید بیش از این کاهش پیدا کند، افزود: رضایتمندی مردم برای ما در اولویت است  از این رو به بهانه کاهش عرضه نباید قیمت کالا را افزایش دهیم و در اعلام قیمت واقعی کالا باید به آن توجه شود.

عباسی یک از دلایل التهاب در بازار را عدم ثبات و نوسانات شدید قیمت دانست و بیان کرد: عدم ثبات در بازار در حوزه قمیت منجر به ایجاد تلاطم شده که در این خصوص گشت اصناف و کارشناسان باید وارد عمل و با مختل کنندگان جامعه در حوزه کالا و اقتصاد برخورد شود.

نانوایی‌ها حق ندارند پخت خود را بدون هماهنگی و بی دلیل تعطیل کنند

وی از تامین کامل آرد و گندم در گیلان به منظور افزایش پخت نان با کیفیت در این استان خبر داد و بیان کرد: در گیلان به اندازه کافی آرد و گندم وجود دارد لذا برای چندین بار تاکید می کنم؛ نانوایی‌ها حق ندارند پخت خود را بدون هماهنگی و بی دلیل تعطیل کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر توسعه و ساماندهی بازارهای هفتگی توسط فرمانداران و متولیان مدیریت شهری گفت: یکی از راه‌های کنترل قیمت کالا، توسعه و ساماندهی بازارهای هفتگی است که باید فرمانداران و شهرداران به آن توجه کنند.

عباسی گفت: در حوزه محصولات گلخانه ای و کاشت برخی از محصولات کشاورزی و تولیدات دامی سرمایه‌گذاران خوبی وارد عمل شده و باید از آنان به طور کامل حمایت شود.

وی با تاکید بر اتصال همه دهستان های استان به شبکه ملی اعتبار، بیان کرد: ۹۰ درصد دهستان‌های گیلان نیز دارای حداقل یک فروشگاه متصل به شبکه ملی اعتبار هستند و مابقی هم باید به شبکه ملی اعتبار متصل شوند.

ارسال نظرات