ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۶۹۷۹
نخستین همایش آزادکاری با رویکرد اقتصاد دیجیتال با هدف فرهنگ سازی توسعه اقتصاد دیجیتال و مشاغل آینده به منظور ترویج آزادکاری با حمایت ستاد اقتصاد دیجیتال دانش بنیان و هوشمندسازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
نخستین همایش آزادکاری با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال برگزار می‌شود

به گزارش بازارکار به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، طاها ذی قیمت، مسئول کارگروه رصد و ترویج ستاد اقتصاد دیجیتال با اشاره به اینکه نخستین رویداد تخصصی فریلنسری با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دیجیتال ریاست‌جمهوری، ۸ خردادماه ۱۴۰۳ در محل سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم‌وفرهنگ، برگزار خواهد شد، گفت: این اقدام می‌تواند گامی به‌سوی افزایش مهارت‌ها و فرصت‌های شغلی در حوزه‌های جدید و رشد مشارکت مردم در اقتصاد دیجیتالی کشور باشد.
مسئول ترویج ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه این همایش با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد، اذعان کرد: با ظهور فناوری های نوین سبک زندگی جدید انسان ها، نحوه کاریابی و اشتغال آنها به صورت جدی دستخوش تغییر و تحول اساسی شده است.
وی با اشاره به آیین‌نامه حمایت از آزادکاران فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور که در گذشته تصویب شده است، گفت: بر این اساس آزادکار یا فریلنسر به شخصیت حقیقی اطلاق می‌شود که در استخدام شرکت یا مجموعه خاصی نیست و به شکل پروژه ای و پاره وقت و به صورت حق الزحمه ای و در داخل کشور برای کارفرماهای مختلف در زمینه توسعه محصولات مبتنی بر فناوری اطلاعات و کسب و کارهای دیجیتال فعالیت می‌کند.
ذیقیمت افزود: بر این اساس، این آیین نامه از ۱۰ ماده تشکیل شده است و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور طبق یکی از همین مواد موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ایجاد بستر حمایتی و ارتقای مهارت‌های فعالان حوزه آزادکاری نسبت به ایجاد پایگاه ثبت اطلاعات آزادکاران اقدام کرده و مجری اعتبارسنجی افراد پایگاه طبق دستورالعمل موضوع تبصره ۱ این ماده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه تا ‌به امروز، شاهد اتفاق خاصی در این زمینه نبوده‌ایم؛ ادامه داد: ستاد اقتصاد دیجیتال برای کمک به فعالیت این زیست بوم، تصمیم به برگزاری «اولین همایش ملی آزادکاری با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال و مشاغل آینده» کرده است.
ذیقیمت در پایان خاطرنشان‌ کرد: در این راستای ما می‌توانیم به ایجاد شبکه فریلنسری در کشور و ایجاد یک پایگاه برای فریلنسران برای پرداختن به چالش ها و کمک به رفع مشکلات این افراد بپردازیم.
وی با بیان اینکه در جامعه ما ظرفیت خوبی برای آزادکاری و فریلنسر شدن وجود دارد؛ افزود: بعضی افراد به‌صورت حضوری و سنتی مشغول به کار هستند و مدل سنتی برای کارفرما نیز از جهاتی مطلوب‌تر بوده است؛ بنابراین باید در این راستا نیز اعتمادسازی شده تا زیست بوم کار آزادکاری کشور مختل نشود.

برچسب ها:

ارسال نظرات