تازه ها
وقتی «کتی لفکوویتز» سال گذشته در مسابقه کسبوکارهای جدید دانش آموختگان مدرسه کسبوکار هاروارد شرکت کرد، استارتآپ شکلات او به نام «هارکن سوییت» (Harken Sweets) به فینال رسید، اما برنده نشد.
امسال، او که در سال ۲۰۱۶ فارغ التحصیل شده، دوباره در مسابقه شرکت کرد و در منطقه شمال شرق آمریکا نفر اول شد و در فینال جهانی مسابقه کسبوکارهای جدید دانش آموختگان مدرسه کسب و کار هاروارد در سال ۲۰۲۴ دوم شد. لفکوویتز ارزش پشتکار داشتن را به واسطه علاقه طولانیمدتش به سوارکاری آموخت. او میگوید: «من با اسب سواری بزرگ شدم. وقتی میخواهی خودت را روی زین نگه داری، چیزهای زیادی یاد میگیری.» این ذهنیت در کارش نتیجه داد: هارکن سوییت، در اول آوریل، شکلات بارهای طبیعی و گیاهی خود را در حدود ۳۶۰۰ فروشگاه والمارت عرضه کرد. همچنین این شکلات بارها در ۱۲ بسته به قیمت ۴۴.۹۹ دلار در وبسایت شرکت به فروش میرسند. بارهای کاراملی خرمایی اختصاصی این شرکت، با چوب شور ترد مخلوط شده است. محصولات دیگر هم عبارتند از بار شیرهای که از نان بادامی نرم با روکش شکلاتی درست شده و بار مغزدار که از بادام زمینی ترد درست شده است. مواد اصلی بارها را هم شکلات، جو دو سر و نوعی نشاسته پروبیوتیک تشکیل میدهد.
لفکوویتز کسب و کارش را که به سرعت رشد کرده، خودش تامین مالی کرد و از مارس ۲۰۲۲ که کارش را آغاز کرد، اولین نیروی کارش را به تازگی استخدام کرده است. لفکوویتز بعد از اینکه متوجه شد به خاطر یک مشکل پزشکی باید فیبر بیشتری مصرف کند، به فکر راه اندازی این کسب و کار افتاد. او دستور بار کاراملی خرمایی مخصوص خودش را تهیه و آن را تست کرد. او میگوید: «نتیجه کار یک شکلات بار سالم با فیبر فراوان بود.» با اینکه او ندیده بود هیچ یک از تولیدکنندگان بزرگ شکلاتهای کلاسیک دستور شکلاتهای خود را تغییر دهند و بر موادی که فیبر بالا دارند تمرکز کنند، با مفهومی در فیلمهای تیک تاک آشنا شد که خیلی از اینفلوئنسرها شکلات بارهای این شرکتها را با ترکیبات مدنظر خودشان متناسب سازی میکردند. لفکوویتز میگوید: «هارکن این گزینه را برای افرادی که وقت ندارند این کارها را انجام دهند، فراهم کرده است.»
لفکوویتز متوجه شد که شرکت در مسابقه به او کمک کرده برندسازی و ایده اش را بهبود دهد. او میگوید: «دوست داشتم کارآفرینان دیگر را ببینم و صادقانه بگویم، پالایش داستان و پیامی که دارید، برای همه کارآفرینان تمرین خوبی است.» آنا کرتز، معاون برگزارکننده مسابقه کسبوکارهای جدید دانش آموختگان مدرسه کسبوکار هاروارد، معتقد است تجربه لفکوویتز چیز غیرمعمولی نیست. او اضافه میکند: «هیچ چیزی انرژی بخشتر از این نیست که با کارآفرینان جسور و غیرسازگاری که نوآوری به دنیا میآورند، در یک جا باشی.» لفکوویتز پیشبینی میکند که پدر و مادرها میتوانند یک بازار مهم برای هارکن سوییت باشند. او میگوید: «وقتی در این مورد تحقیق میکردم، متوجه شدم فیبر مهمترین ماده فوق العاده مغذی است که مردم کشور به اندازه کافی آن را مصرف نمیکنند؛ مخصوصا کودکان. بیشتر کودکان سالاد کلم نمیخورند و یک بار ما به اندازه پنج فنجان کلم، فیبر دارد.» به نظر میرسد این بازار برای شرکت جواب داده و رسانههای اجتماعی که محصولات ارگانیک تبلیغ میکنند، این پیام آنها را گسترش داده اند.
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات