ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۰۳۹
معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کارخانه ریسباف را الگویی تأثیرگذار برای بنا‌های هویت‌ساز در کشور معرفی کرد و افزود: ریسباف روایت خودکفایی مردم است و این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات شروع مرمت این بنا تور‌های بازدید از ریسباف به‌صورت منظم شکل بگیرد.
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶

به گزارش بازارکار؛ علی‌اصغر شالبافیان در مراسم آغاز عملیات احیای کارخانه ریسباف برای تأسیس موزه منطقه‌ای اصفهان که عصر امروز – شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مکان کارخانه ریسباف اصفهان برگزار شد با بیان این‌که دغدغه تمام مسئولین شادی و خرسندی مردم است، اظهار کرد: استاندار اصفهان از دغدغه‌مندان اجرایی‌سازی این عملیات و یاریگر وزارتخانه در أخذ مصوبه دولت و حامی اجرای این مصوبه بود که البته با کمک و پیگیری دیگر مسئولین مؤثر در أخذ و اجرای مصوبه دولت اعم از شورای شهر، شهردار و برخی نمایندگان شهر اصفهان این مصوبه به مرحله اجرا رسید.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ریسباف را الگویی تأثیرگذار برای بنا‌های هویت‌ساز در کشور معرفی کرد و افزود: ریسباف روایت خودکفایی مردم است و این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات شروع مرمت این بنا تور‌های بازدید از ریسباف به‌صورت منظم شکل بگیرد.

وی گفت: با تجربه کنونی می‌توان بر لباس این شهر طرحی نو درانداخت که البته همدلی، هم‌افزایی و تدبیر بین عناصر مختلف و مسئولین شهر، نخ و سوزنی است که لازمه آن است.

شالبافیان افزود: ریسباف نشان داد که با همدلی و کنار هم بودن می‌توان برخی از اختلاف نظر‌ها و کدورت‌ها را برطرف کرد. اگر همکاری مسئولین نبود این هویت مردم اصفهان در دسترس و مورد بازدید مردم قرار نمی‌گرفت.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: امیدآفرینی ابرپروژه دولت سیزدهم است که ریسباف یکی از آن‌هاست. می‌توان گفت حدود ۴۷ پروژه دیگر مثل ریسباف اصفهان در دولت سیزدهم به انجام رسیده است که با کنار هم قرار گرفتن همه این پروژه‌ها به کلیدواژه کار تیمی و همدلی و همراهی می‌رسیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت از برخی پروژه‌ها گره‌گشایی شده که اکنون مانند نگینی در جغرافیای کشور می‌درخشند و هویت جدیدی آفریده‌اند.

به گفتهٔ شالبافیان یک هزار و ۶۱۰ پروژه از ابتدای دولت سیزدهم در وزارت میراث، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شده و دو هزار و ۴۰۰ پروژه گردشگری در حال اجرا است که این پروژه‌ها حجمی بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد ریال دارند.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در زمینه گردشگری، دولت سیزدهم تاکنون ۸۱ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۹۷ همت راه‌اندازی کرده که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند. امید است تا انتهای دولت سیزدهم این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

وی بیان کرد: یکی از مؤلفه‌هایی که به انجام این پروژه‌ها کمک کرد مشوق‌هایی بود که از سمت دولت و شورا‌های اسلامی شهر‌ها در نظر گرفته شد. در برنامه هفتم دولت ۲۱ مصوبه حمایتی برای حوزه سرمایه‌گذاری و سه مصوبه کلان با حمایت نمایندگان مجلس أخذ شد.

شالبافیان اظهار کرد: ابتدای دولت سیزدهم واگذاری زمین به ارزش روز بود، اما اکنون به ارزش کارشناسیِ زمانِ واگذاری قیمت‌گذاری می‌شود که این کار تغییر بزرگی در جریان سرمایه‌گذاری در کشور خواهد داشت.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اذعان کرد: موضوع ریسباف به‌صورت مستمر توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیری خواهد شد تا این طرح به ثمر بنشیند.

وی از تأسیس دفتر منطقه‌ای صنایع دستی و گردشگری در کارخانه ریسباف خبر داد و افزود: برای جذب ظرفیت‌های گردشگری و تبدیل اصفهان به مکانی برای آمدوشد صنعتگران صنایع دستی و گردشگری دنیا، این دفتر در اصفهان تأسیس خواهد شد. امید است در ماه‌های آینده این مهم محقق بشود و زینتی دیگر به افتخارات اصفهان و این محل اضافه شود.

ارسال نظرات