ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۲۲۰
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان:
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نفر زندگی زندانی در دو بخش کارگاهی و اعزام به کار در زندان اشتغال دارند اظهار کرد: قطعاً اشتغال آفرینی در قطع چرخه بزهکاری موثر است.
شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵

به گزارش بازارکار سید محمدرضا نطنزی در گفتگو با «صاحب نیوز»، با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نفر در کل استان مشغول به فعالیت هستند اظهار کرد: دو هزار و ۴۰۰ نفر از آن‌ها در بخش کارگاهی و یک هزار و ۱۰۰ نفر در بخش اعزام به کار مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان بیان کرد: زندانیان در مشاغل متنوعی در زندان در حال فعالیت هستند و از نظر تنوع می‌توان آن‌ها را به ۸۰ مرکز اشتغال‌زا در گروه‌های کشاورزی و دامدار – صنعتی، صنایع‌دستی، خدمات و اعزام به کار در بخش‌های خصوصی و عمومی در سطح شهر تقسیم کرد.

وی رسالت بنیاد تعاون را حرفه‌آموزی و اشتغال برای زندانیان بیان و اذعان کرد: پس از آزادی زندانیانی که در زندان توانسته بودند با یادگیری فنون مدارک فنی حرفه‌ای کسب کنند می‌توانند به‌واسطه مدارک از نهاد‌های ذی‌ربط درخواست اخذ تسهیلات و همچنین می‌توانند به اداره مراقبت بعد از خروج مراجعه کنند.

نطنزی تأکید کرد: قطعاً اشتغال‌آفرینی در قطع چرخه بزهکاری موثر است و زندانی با آموزش در حین کار در کارگاه‌های زندان در دو جهت به پالایش خود کمک می‌کند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان در تصریح این دو جهت گفت: اول از بیکاری در زندان و ایجاد خطرات ذهنی و مشکلات امنیتی اجتناب می‌کند و بعد با یادگیری فنون ذهن قدرتمند خود را در به‌کارگیری با ابزار در جهت مثبت هدایت می‌کند.

وی این مسئله را برای اشتغال پس از آزادی بسیار مؤثر بیان و تأکید کرد: یک راه جلوگیری از بازگشت به زندان همین ایجاد اشتغال است.

نطنزی اذعان کرد: در حال حاضر سه فروشگاه در استان فعال است و عرضه محصولات در آن‌ها به‌صورت حضوری و فروش الکترونیکی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: عمده محصولات تولیدی در گروه صنایع‌دستی از جمله فیروزه‌کوبی، حکاکی مس، خاتم‌کاری، قلم‌زنی و محصولات چوبی است که به دست هنرمند زندانیان تولید می‌شود و بقیه محصولات در گروه‌های لوازم مفتولی آشپزخانه، منسوجات، لوازم الکترونیکی و نور، انواع لامپ و…، محصولات کشاورزی مانند زعفران و گلاب، محصولات پیش‌ساخته بتنی مانند نیوجرسی و… محصولات کمپینگ مانند صندلی تاشو و… محصولات متنوع دیگری در حال تولید است.

ارسال نظرات