بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۴۳۳
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان به عضویت ایران در ۲ نهاد مهم بین المللی مرتبط با استاندارد محصولات و کالاها اشاره کرد و گفت: این اتفاق زمینه ساز حضور تولیدکنندگان داخلی در بازارهای جدید خارجی است.
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

به گزارش بازار کار و به نقل از ایرنا؛ امیررضا معظمی افرود: ایران نخستین کشور اسلامی است که توانسته است در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا - اقیانوسیه و اتحادیه بین المللی تایید صلاحیت آزمایشگاهی عضو شود و بدون شک این گام در ارتقای جایگاه کشور در مجامع بین المللی، مراودات تجاری و صادرات کالاهای ایرانی نقش مهمی خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: این حرکت گامی در جهت تقویت هرچه بیشتر اطمینان به کالاهای ایرانی است و در افزایش مبادلات تجاری خارجی موثر خواهد بود.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: عضویت ایران در اتحادیه بین المللی تایید صلاحیت آزمایشگاهی موجب می شود که امضا و گواهینامه‌های نهادهای کشور عملا به صورت بین‌المللی در کشورهای مختلف قابل پذیرش باشد.

 

به گزارش ایرنا، در ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، سازمان ملی استاندارد ایران به عضویت نهاد اعتباربخشی و تایید صلاحیت اتحادیه آسیا- اقیانوسیه (APAC) درآمد.

 

این نهاد بین المللی، اعتباردهی، ابزارها و زیرساخت‌های فنی برای ارزیابی انطباق کالیبراسیون، آزمایش، نتایج آزمایش‌های پزشکی و بازرسی، برنامه‌های مهارت سنجی و تولید مواد مرجع معتبر را فراهم می‌کند.

 

در ۲۵ اردیبهشت ماه امسال نیز رئیس سازمان استاندارد ایران از عضویت کشورمان در اتحادیه نظام آزمایشگاهی (ILAC) بعد از سه دهه تلاش خبر داد.

 

ایلک (ILAC) سازمانی بین‌المللی است که به نهادهای اعتباربخشی، ابزارها و زیرساخت‌های فنی برای ارزیابی انطباق کالیبراسیون، آزمایش، نتایج آزمایش‌های پزشکی و بازرسی، برنامه‌های تست مهارت و تولید مواد مرجع اعتبار می بخشد و در نتیجه، اطمینان در پذیرش را ایجاد می‌کند.

برچسب ها:

ارسال نظرات