ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۴۵۹
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با تشکیل کمیته ویژه احیاء، ۳۲۲ واحد راکد دیگر نیز شناسایی و آسیب شناسی شده اند، که بخش اعظمی از آن‌ها قابلیت احیاء دارند.
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

به گزارش بازارکار، تیمور پورحیدری با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۴۳۶ واحد صنعتی گیلان موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری صنعتی شدند،اظهار کرد: بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در مدت ۳ ساله دولت سیزدهم در گیلان انجام شد که این امر حکایت از حمایت و سیاستگذاری مطلوب دولت در این بخش دارد.
وی عمده سرمایه گذاری انجام شده را در صنایع فلزی، قطعات خودرویی، چوب و اوراق فشرده و همچنین صنایع شیمیایی اعلام و عنوان کرد: علاوه بر این واحد‌های ایجادی، برخی از کارخانجات موجود قبلی نیز نسبت به تکمیل خطوط و افزایش تولید در قالب طرح توسعه در این مدت اقدام کردند که تعداد طرح‌های توسعه‌ای انجام شده به ۴۱ مورد می‌رسد.

پورحیدری راه اندازی نهضت احیاء واحد‌های تولیدی را یکی دیگر از ابتکارعمل‌های دولت شهید آیت الله رئیسی برشمرد و ادامه داد: این موضوع با تشکیل ستاد احیاء با هدف بهره مندی بهینه از سرمایه گذاری‌های قبلی و پیشگیری از هدر رفت منابع اقتصادی انجام شد که دستاورد آن، راه اندازی مجدد ۱۱۶ واحد تولیدی کوچک و متوسط در استان بود.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم با تشکیل کمیته ویژه احیاء، ۳۲۲ واحد راکد دیگر نیز شناسایی و آسیب شناسی شده اند، که بخش اعظمی از آنها قابلیت احیاء دارند.

لازم به ذکر است هم اکنون یک هزار و ۸۳۰ واحد صنعتی و افزون بر ۱۷ هزار واحد تولیدی صنفی در گیلان فعالیت دارند و صنعت گیلان در زمینه انواع مقاطع فولادی و مفتول‌های مسی، صنایع سلولزی اوراق فشرده چوبی و پالت سازی، صنایع دارویی، لوازم خانگی کوچک، نساجی و پوشاک و صنعت کیک و کلوچه جزء استان‌های سرآمد محسوب می‌شود.

 

ارسال نظرات