ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۴۷۱
مشهد- ایرنا- نخستین رویداد بزرگ «صدرا» (صنعت، دانشگاه، راه و اشتغال) دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور صاحبان صنایع و شرکت‌های مختلف صنعتی و تولیدی روز سه‌شنبه در مجتمع آموزشی شهید سردار سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

به گزارش ایرنا، دبیر رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه افتتاح آن به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین رویداد صدرا با حضور ۸۰ نفر از صاحبان صنایع و شرکت‌های مختلف صنعتی و تولیدی در واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی  به مدت ۲ روز در تاریخ هشتم و نهم خرداد ماه در حال برگزاری است.

محمود مومنی افزود: این رویداد بزرگ در قالب نمایشگاه با ۷۰ غرفه و در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع در مجتمع آموزشی شهید سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برپا شده است.

وی ادامه داد: شرکت پسماند، پارک علم و فناوری و ۱۶ شرکت از جمله «سرای نوآوری، نوسازی مدارس، شرکت ایران خودرو، کلینیک شاپرک، شرکت لامپ افروغ، اتحادیه خوراک دام، شرکت پوشاک جامعه، شرکت اندیشه، شرکت بیمه پارسیان» در این رویداد حاضر هستند.

دبیر رویداد صدرا بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ به بعد دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است که در این دانشکده ها طرح کارورزی «پویش» یا اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان، اجرا شد که در این طرح دانشجویان علاوه بر فراگیری دانش همزمان با تحصیل در محیط کار واقعی شروع به حرفه آموزی و مهارت آموزی می‌کند.

مومنی با بیان اینکه در قالب رویداد صدرا، صنایع متقاضی نیروی کار دعوت شده اند، گفت: هزینه برگزاری نخستین رویداد و نمایشگاه چهار میلیارد ریال است که توسط شرکت های «اسپانسر» پرداخت شده است و تمامی شرکت های حاضر در این رویداد به ورت کاملا رایگان حضور یافته‌اند.

 

اشتغال همراه با تحصیل ۱۰ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد نیز در این رویداد با اشاره به تغییرات رویکردی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر در حوزه تعامل با جامعه و صنعت به سمت مهارت‌افزایی و کارآفرینی تغییر یافته است.

دکتر محسن مرادی افزود: در این راستا اجرای طرح "پویش" در دانشگاه آزاد اسلامی نیز زمینه‌ساز اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان است، به طوری‌که از صنایع مختلف نیازسنجی شده و پس از احصاء موقعیت‌های شغلی، زمینه اشتغال دانشجویان را متناسب با رشته تحصیلی خود بر اساس این نیازها و با معرفی از طرف دانشگاه فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور همزمان با تحصیل اشتغال هم دارند که عمده آنان در استان‌های مرکزی و غربی کشور بودند و امید است استان خراسان رضوی نیز در رویداد صدرا و سایر رویدادهای مشابه بتواند تعداد قابل توجهی از دانشجویان خود را در فضای کسب و کار داشته باشد.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد بیان کرد: هدف رویداد صدرا تعاملی چندجانبه از سمت دانشگاه آزاد اسلامی، کسب و کارها، صنعت و جامعه است به این معنا که صنایع و کسب و کارهای فعال در خراسان رضوی، این ظرفیت را غنیمت دانسته، چرا که این رویداد بستری برای نمایش توانمندی‌های شرکت‌ها به دانشجویان است.

وی با بیان اینکه تا امروز ۵۳ برنامه علمی در قالب رویداد صدرا در کشور طراحی شده است و هرکدام از واحدهای دانشگاهی متولی یک برنامه هستند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی نیز متولی اجرای سه برنامه صنایع گاز، مدیریت منابع انسانی در سازمان‌های بزرگ و حاشیه‌نشینی است.

مرادی آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌ها را از دیگر اهداف رویداد صدرا دانست و تاکید کرد: امروز دانشگاه در خصوص ارتباط با صنعت و جامعه تمام عزم خود را جزم کرده و منتظر نمی‌نشیند تا سازمان‌ها مسائل خود را مطرح کنند، بلکه دانشگاه برای آن‌ها اولویت‌ها را تعریف می‌کند.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۱ واحد و ۶ مرکز آموزشی است.دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز شامل هشت دانشکده و دو گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین‌المللی است که حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ هزار دانشجو دارد.

ارسال نظرات