ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۴۷۸
گناباد-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت:‌ میزان تولید گندم در این شهرستان به دلیل سیلاب‌های اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲

اسماعیل قربانی امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ ۸۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی گناباد در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته و میزان عملکرد تولید در هر هکتار سه هزار و ۳۰۰ کیلوگرم است.

وی ادامه داد:‌ از مجموع زمین‌های کشاورزی زیر کشت گندم در گناباد ۳۸۲ هکتار بر اثر سیلاب بین ۱۵ تا ۳۵ هکتار خسارت وارد شده و در مجموع میزان تولید گندم در این شهرستان ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد اضافه کرد:‌ برداشت گندم از سطح ۸۵۰ هکتار از زمین‌های زیر کشت این محصول توسط ۱۲ کمباین از یک هفته آینده آغاز شد و تا ۲۵ خردادماه جاری ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: برداشت افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم در سال زراعی جاری در شهرستان گناباد پیش‌بینی می‌شود.

قربانی اظهار کرد: ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی گناباد در سال زراعی جاری زیر کشت جو رفت و در هر هکتار حدود سه تن و در مجموع نزدیک به هشت هزار تن جو در این شهرستان برداشت شد.

گناباد با تولید سالانه ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ رتبه نخست، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر رتبه دوم، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز رتبه سوم و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ، رتبه چهاردهم خراسان رضوی را در بین ۳۳ شهرستان این استان دارد.

۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با کشت و زرع بر روی ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

این شهرستان متشکل از ۲ بخش "مرکزی و کاخک" و چهار شهر "گناباد، بیدخت، روشناوند و کاخک" و ۱۰۶ روستا است.

ارسال نظرات