ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۵۰۴
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از پرداخت ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تعاونی‌های فعال خبر داد و گفت:رویکرد و اولویت ما در سال ۱۴۰۳ در پرداخت تسهیلات، تعاونی‌های دانش بنیان هستند.
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳

به گزارش بازارکار به نقل از تسنیم، بر اساس قوانین بالادستی، بخش تعاون یکی از ارکان اقتصاد کشور به شمار می‌رود، به نحوی که طبق اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، یکی از بخش‌های مهم اقتصادی، بخش تعاونی است که با پویایی آن بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی از نظام توزیع تا بیکاری برطرف و گام موثری در جهت ایجاد اشتغال پایدار و حذف دلالی و واسطه‌گری برداشته می‌شود.

بخش تعاون از ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی بالایی برخوردار است و سهم بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی، تولید ناخالص داخلی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و تجمیع سرمایه‌های خرد مردمی دارد. طبق گزارش‌ها هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان‌تر از سایر بخش‌هاست و با سرمایه اندک می‌توان در حوزه تعاون اشتغالزایی کرد.

طبق گزارش‌ها هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان‌تر از سایر بخش‌هاست و با سرمایه اندک می‌توان در حوزه تعاون اشتغالزایی کرد. برابر آمار‌های موجود ۹ درصد کل اشتغال کشور در اختیار بخش تعاون است، در حالی که ظرفیت ایجاد اشتغال بخش تعاون در کشور کمتر از ۱۵ درصد نیست؛ اما گفته می‌شود که تنها ۲ درصد مشاغل ایجاد شده در کشور در بخش تعاونی است.

محمد آذر پناه از ابتدای ارسال بخشنامه پرداخت تسهیلات ۳ هزار میلیاردی تاکنون به تعاونی‌های استان تهران مبلغ ۱۶۳ میلیارد تومان به ۲۱ طرح تعاونی پرداخت شده است گفت:بخش تعاون از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که از طریق آن بسیاری از ایده‌های کسب و کار ظهور و بروز می‌یابد.

وی با بیان این که این میزان تسهیلات برای ۶۲۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است، بیان کرد: رویکرد و اولویت ما در سال ۱۴۰۳ در پرداخت تسهیلات، تعاونی‌های دانش بنیان هستند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: معافیت‌های بیمه ای، مالیاتی و پرداخت تسهیلات مهم‌ترین مزیت‌های نسبی ثبت شرکت‌های تعاونی است و با توجه به شعار سال، تلاش می‌شود روند خدمات دهی در این حوزه نیز ارتقا یابد. محوریت فعالیت و ارائه تسهیلات یاد شده در حوزه تعاون، در بخش‌های صنعت، کشاورزی، مسکن، آموزشی، گردشگری، بهداشتی، خدماتی و سایر شرکت تعاونی بوده است.

آذر پناه به نقش صندوق ضمانت تعاون در روند پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت:درراستای شکل گیری، توانمندسازی، توسعه و ترویج شرکت‌های تعاونی ۸۵ میلیارد تومان توسط صندوق ضمنانت سرمایه گذاری بخش تعاون نیز ضمانت نامه صادر گردیده است.

ارسال نظرات