بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۵۰۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امسال از محل اعتبارات تسهیلات خُرد و مشاغل خانگی 1540میلیارد ریال تسهیلات به این استان اختصاص یافته است.
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴

به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، «مصدق کشاورزی» در نشست شورای اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ضمن عرض تسلیت شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب و مردمی و همراهان ایشان، اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات تسهیلات خُرد و مشاغل خانگی 1540میلیارد ریال تسهیلات به این استان اختصاص یافته است.
کشاورزی اظهار کرد: برای دستیابی سریع‌تر متقاضیان به این تسهیلات، مجوزها به صورت الکترونیک و برخط از طریق درگاه ملی مجوزها و براساس رسته فعالیت صادر می‌شود.
وی افزود: براین اساس برخی درخواست‌های ثبت محور در کمتر از ۲۰ دقیقه صادر و همچنین برخی درخواست‌هایی که نیاز به مجوز داشته باشند نیز در کمترین زمان ممکن صادر و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امسال 13 میلیارد و 250 میلیون بسیج سازندگی به عنوان تسهیلات پشتیبان تعلق گرفت.
کشاورزی اضافه کرد: بالغ بر 42 میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان به کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان ها تخصیص یافت.
وی ادامه داد: اعتبار باقی مانده به تفکیک شهرستان ابلاغ خواهد شدکه 60 درصد از آن به طرح های پشتیبان و 40 درصد به طرح های مشاغل مستقل پرداخت می شود.
کشاورزی افزود: در دوسال گذشته 16 هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ریل گذاری های خوبی در حوزه اشتغال شده است، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی سامانه جستجوی شغل اهداف بزرگی را دنبال می کند و گسترش چتر خدمات کاریابی به عموم مخاطبان(کارجویان و کارفرمایان)، کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر تصریح کرد: در صورتی که متقاضیان کار فاقد مهارت باشند با هماهنگی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانند در دوره های مهارتی شرکت و سپس مشغول به کار شوند.
وی با تأکید بر ضرورت ثبت نام کارجویان و کارفرمایان در سامانه جستجوی شغل تصریح کرد: با توجه به مرجع بودن سامانه جستجوی شغل، ضرورت دارد کارجویان و کارفرمایان برای ثبت نام و دریافت خدمات به این سامانه به آدرس shoghl.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
وی ادامه داد: فعالیت سامانه به این صورت است که کارجویان در سامانه ثبت‌نام و رزومه یا توانایی خود را درج می‌کنند، قسمتی از سامانه به عرضه و قسمتی دیگر به تقاضای شغل اختصاص دارد.
مصدق کشاورزی خاطرنشان کرد: کلیه کارفرمایان می‌توانند تقاضای شغل دهند و فرصت شغلی خود را اعلام کنند و کارفرما یک کاریابی را در داخل سامانه مشخص می‌کند که کاریابی کل ثبت‌نام شدگان را در سامانه مشاهده می‌کند و بهترین رزومه را برای کارفرما ارسال می‌کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر مطرح کرد: نکته دوم این است که قبلاً وقتی کارفرمایی می‌گفت نیروی کار احتیاج دارد کاریابی به رزومه‌های موجود بسنده می‌کرد اما در این سامانه می‌تواند همه افراد را بررسی و بهترین فرد را برای کارفرما انتخاب کند، در این روش امورات برای کارفرما و کارجویان سریع‌تر و بهتر پیش می‌رود و البته هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

ارسال نظرات