بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۵۴۷
رئیس شورای شهر تهران گفت: «اضافه کردن هر نوع کیوسک در تمام نقاط شهر ممنوع است و حتی شهرداری هم نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد.»
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

رئیس شورای شهر تهران گفت: «اضافه کردن هر نوع کیوسک در تمام نقاط شهر ممنوع است و حتی شهرداری هم نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد.»
به گزارش فارس، مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در جلسه امروز شورا در جریان بررسی یک فوریت لایحه کمک به آسیب دیدگان سیل سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این لایحه در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در پایان سال قبل تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای مردم سیستان اختصاص داده شد، اما، چون دوره مالی آن به پایان رسید و فرصت کارسازی باقی ماند، درخواست کردیم که این رقم در بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ شود تا کارسازی‌ها صورت بگیرد.
یک فوریت این لایحه با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.
در ادامه این جلسه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه «تعیین اجاره بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات در سطح شهر تهران در سال ۱۴۰۳» تأکید کرد: اضافه کردن هر نوع کیوسک در تمام نقاط شهر ممنوع است و حتی شهرداری نیز نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد. کیوسکی تحت عنوان نمایشگاه مصالح ساختمانی زیر پل ساخته شده و نمی‌دانیم چه الزامی داشته و این اقدام ممنوع است. باید حتما از شورا اجازه می‌گرفتند. به شهردار منطقه یک خواهیم گفت که این کیوسک تخریب شود و البته در ابتدا دلیل را می‌پرسیم و اگر خلاف باشد، باید تخریب صورت بگیرد.
وی افزود: قیمت‌های جدید ارائه شده که در کمیسیون‌ها بررسی خواهد شد و در نهایت ارقام در صحن شورا بررسی و تصویب می‌شود.
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه سالانه باید دو درصد از کیوسک‌های موجود کاسته شود، خاطرنشان کرد: شهرداری باید در خصوص این موضوع و همچنین نحوه قرارداد با کیوسک داران گزارش ارائه دهد.
یک فوریت لایحه تعیین اجاره بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات در سطح شهر تهران در سال ۱۴۰۳ نیز با ۱۹ رأی موافق تصویب شد.
سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز در جریان بررسی یک فوریت الحاق یک تبصره به لایحه نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: سقف مبلغ بلیت اقشار خاص در سال قبل ۳۰۰ هزار تومان بود و در سال جاری این رقم به ۴۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت تا قدرت خرید بلیت اقشار همچون سال قبل باشد.
این یک فوریت نیز با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

برچسب ها:

ارسال نظرات