بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۵۵۳
نخستین‌بار در کشور کشت گیاهان هیدروپونیک در گلخانه هنرستان کشاورزی حکیم ناصح قمشه‌ای شهرضا تحقق یافت.
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲

مدیر آموزش و پرورش منطقه شهرضا گفت: مزرعه این هنرستان کشاورزی، با مساحتی بیش از ۱۴۰ هکتار در کمربندی اصفهان-شیراز قرار گرفته و هم‌اکنون ۱۴ جریب آن زیر کشت محصولاتی نظیر گل رز هیدروپونیک و فلفل خاکی رفته است.

احمد رمضانی، کشت هیدروپونیک راروشی برای کشت گیاهان بدون استفاده از خاک و به جای آن ایجاد محیط رشد گیاه با استفاده از محلولی غنی و دارای مواد مغذی مبتنی بر آب بیان کرد وافزود: بهره گیری این نوع روش کشت مزایای قابل توجهی از جمله افزایش سرعت رشد، منابع مورد نیاز کمتر، کاهش آفات و بیماری‌ها و تبخیر کمتر دارد.

او گفت: هنرستان کشاورزی حکیم ناصح قمشه‌ای دارای ۵۵ هکتار مساحت است که در سه هکتار از آن گلخانه هیدروپونیک احداث شده و برای اجرای این فناوری، بیش‌از از ۷۰ میلیارد ریال سرمایه از ظرفیت بخش خصوصی هزینه شده است.

رمضانی ادامه داد: بزرگ‌ترین استخر در جنوب استان با ۱۲ متر عمق در مزرعه هنرستان کشاورزی ناصح شهرضا با ظرفیت ۶۰ میلیون لیتر آب و بابیش از ۵۰ میلیارد ریال ایجاد شده است که علاوه‌بر آب‌گیری از طریق قنات فضل‌آباد، امکان استفاده از آب‌های باران در فصل پاییز و زمستان را نیز فراهم می‌کند.

او با بیان اینکه گلخانه‌داران با حقوق بالا به دنبال استخدام دانش‌آموزان پایه دهم هنرستان کشاورزی شهرضا هستند، افزود: این هنرستان با هزینه بخش خصوصی تجهیز شده است و در آن، برای نخستین‌بار کد رشته کشاورزی هیدروپونیک دریافت شد و در حال حاضر ۳۰ دانش‌آموز در پایه‌های دهم و یازدهم مشغول به تحصیل در این رشته هستند.

ارسال نظرات