بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۵۶۸
معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان ایران
معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان ایران گفت: مجوز سه هزار ردیف و کد رشته استخدامی برای جذب و به کارگیری نخبگان دریافت شده و این افراد مشغول طی کردن آخرین مرحله فرآیند اشتغال و ورود به حوزه و سیستم اجرایی کشور هستند.
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶

به گزارش بازارکار، یاسین کیخا روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه اولین رویداد گفتاورد ملی نخبگان و در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت در سال ۱۴۰۰ در راستای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی، دو فراخوان برگزار و افرادی جذب دستگاه ها شدند.
وی افزود: در فراخوان های اول و دوم حدود یک هزار و ۳۷۰ نفر توسط بنیاد نخبگان احراز شرایط شدند و به دستگاه های اجرایی معرفی شوند.
کیخا تصریح کرد: اما به دلیل سیر طولانی برای گزینش افراد نخبه در دستگاه های اجرایی تعدادی که جذب شدند زیاد نبوده است.
وی ابراز کرد: فراخوان سوم نیز در بهمن ماه ۱۴۰۲ داده شد، که ۲۷ هزار نفر از نخبگان در یک رقابت حضور یافتند، ۱۲ هزار نفر از مرحله اولیه گذشتند و برای سه هزار کد شغلی مراحل استخدامی خود را طی می کنند.
او یادآور شد: اهتمام ویژه و علاقه شخص رئیس جمهور شهید و اقدام ها و حمایت های شجاعانه دولت سیزدم نسبت به نبخگان به عنوان یک دستاورد ارزشمند ماندگار خواهد بود و این تلاش ها موجی زا امید در دل افراد نخبه و دانشگاهیان و مخترعان و سرمایه های انسانی در سطح کشور ایجاد کرده است.
حمایت‌های مالی از نخبگان در دولت سیزدهم هشت برابر افزایش یافت
رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: حمایت‌های مالی از نخبگان در دولت سیزدهم هشت برابر افزایش یافت که نشان‌دهنده‌ی توجه ویژه دولت به مقوله نخبگان و نقش‌آفرینی آنان در پیشرفت کشور است.
سید حمدالله اکوانی، اظهار داشت: این افزایش حمایت‌ها نشان‌دهنده‌ی عزم دولت برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی در راستای تحقق اهداف علمی و فناوری کشور است. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش مهمی در نوآوری، تولید محصولات و خدمات با ارزش افزوده بالا و ایجاد اشتغال ایفا کنند.
رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نهایی شدن مراحل استخدامی ۲۱۴ نفر از نخبگان گفت: تا پایان سال جاری، حدود ۷۰۰ نفر از نخبگان نیز جذب و استخدام خواهند شد.
وی تصریح کرد: جذب و به‌کارگیری نخبگان در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری، نوآوری و حل چالش‌های کشور شود.
اکوانی در ادامه به ویژگی‌های برجسته دولت سیزدهم در حمایت از نخبگان و توسعه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز، به‌کارگیری دستیاران نخبه در دستگاه‌های اجرایی، اتحاد دولت و نخبگان و انعکاس صدای نخبگان در برنامه‌ریزی‌های کشور از جمله این اقدامات است.
تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور نخبگان در حوزه‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز تبادل نظر و ارائه ایده‌های نو برای حل مسائل کشور باشد. به‌کارگیری دستیاران نخبه در دستگاه‌های اجرایی نیز می‌تواند به ارتقای سطح کارآمدی و تخصصی این نهادها کمک کند. همچنین، اتحاد دولت و نخبگان و توجه به نظرات و ایده‌های آنان در برنامه‌ریزی‌ها، منجر به انسجام و هم‌افزایی در مسیر پیشرفت کشور خواهد شد.
رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد مدل توسعه‌ای رفتاری آیت‌الله رئیسی را مبتنی بر تجربیات کشورهای در حال توسعه شرق آسیا و ابتکارات شخصی رئیس جمهور شهید دانست و گفت: مرحوم آیت الله رئیسی تلاش کرد هم‌سویی ساختاری و انسجام درونی میان نهادهای مختلف ایجاد کند و گام‌های مؤثری در جهت هم‌افزایی دولت، قوه قضائیه، بخش‌های نظامی و انتظامی، بخش‌های علمی و دانشگاهی بردارد.
وی عنوان کرد: توجه به تجربیات موفق سایر کشورها در کنار ابتکار و نوآوری، می‌تواند رمز موفقیت در مسیر توسعه باشد. ایجاد هم‌سویی و انسجام درونی میان نهادهای مختلف نیز برای تحقق اهداف کلان کشور ضروری است. هم‌افزایی دولت، قوه قضائیه، بخش‌های نظامی و انتظامی و بخش‌های علمی و دانشگاهی می‌تواند در حل چالش‌های مختلف و پیشرفت کشور در عرصه‌های گوناگون مؤثر باشد.
اکوانی همچنین به توسعه تعامل با محیط منطقه‌ای به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این موضوع در علم روابط بین‌الملل ائتلاف منطقه‌ای نامیده می‌شود.
وی بیان کرد: توسعه تعامل با کشورهای منطقه می‌تواند به نفع منافع مشترک و همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، اقتصاد و تجارت، امنیت و سیاست خارجی باشد. ائتلاف منطقه‌ای می‌تواند قدرت چانه‌زنی و جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل را ارتقا دهد.
رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: دولت سیزدهم با اقداماتی مانند افزایش حمایت‌های مالی از نخبگان، جذب و استخدام نخبگان در دستگاه‌های دولتی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و به‌کارگیری دستیاران نخبه، نشان داده است که توجه ویژه‌ای به مقوله نخبگان و نقش‌آفرینی آنان در پیشرفت کشور دارد.
وی افزود: این اقدامات در کنار سایر سیاست‌های دولت در حوزه علم و فناوری و تعاملات منطقه‌ای، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای ایران در مسیر توسعه و پیشرفت باشد.

برچسب ها:

ارسال نظرات