بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۵۹۴
در سفر رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه به استان‌های زنجان و کردستان و در نشست‌هایی که با دانشگاهیان و روسای دانشگاه‌های مادر این دو استان برگزار شد، لزوم هم‌افزایی بیشتر این نهاد با دانشگاه‌ها، انجام پروژه‌های مشترک علمی، پژوهشی و فناورانه، استفاده از توان این نهاد برای حل مشکلات ملی و منطقه‌ای ، نقش آفرینی جهاددانشگاهی برای تقویت ارتباط و پیوند بین صنعت، دانشگاه و جامعه مورد تاکید قرار گرفت.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶

به گزارش بازارکار از روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه روزهای ۹ و ۱۰ خردادماه در سفر به استان‌های زنجان و کردستان نشست‌های جداگانه‌ای را با اعضای هیات علمی و دانشگاهیان این دو استان از جمله دکتر جلال بازرگان رییس دانشگاه زنجان و دکتر حامد قادرزاده رییس دانشگاه کردستان برگزار کردند.
دکتر مسلمی نائینی در این نشست‌ها با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی دانش بنیان و پیشرو در فرهنگ و علم است، افزود: این نهاد انقلابی در عرصه‌های مختلف حضور موفق و موثری داشته و اکنون با ظرفیت شبکه سراسری ۱۰۲ واحد سازمانی در کشور، منشأ خدمات ویژه ای در جامعه است.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در بسیاری از حوزه‌ها برای ایجاد وحدت و همگرایی به کمک سایر نهادها آمده است تا بتواند برای رفع دغدغه‌های کشور، مشگل گشایی کند گفت: کارهای بزرگی در  مجموعه جهاددانشگاهی در حال انجام است و قطعاً برای پیشبرد اهدافمان به همکاری بیشتر دانشگاه‌ها نیاز داریم.
به گفته دکتر مسلمی نائینی، هم افزایی و تقسیم وظایف بین دانشگاه ها و جهاددانشگاهی امری ضروری است و این نهاد علمی بدون هیچ ادعایی با دوری از موازی کاری در کنار دانشگاه ها قرار گرفته و می تواند شرایط را برای نتایج بهتر فراهم کند.
رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه بسیاری از مدیران این نهاد در شهرهای مختلف از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها هستند، افزود: همچنین برنامه ریزی و تأکید شده که پروژه‌های بزرگ این نهاد در هماهنگی با یکی از دانشگاه‌ها باشد و این رمز پویا بودن این نهاد است.
وی بابیان اینکه در تلاشیم بیش از گذشته از ظرفیت نخبگان در جهاددانشگاهی استفاده کنیم ادامه داد:جهاددانشگاهی در برخی از واحدها و استان‌ها میزبان اساتید جوان است تا آنها بتوانند به مدت شش ماه فرصت مطالعاتی داشته باشند. همچنین جذب دانش‌پژوهان دوره پسادکترا در جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار دارد.
رییس جهاددانشگاهی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: فرهنگ دانشگاهی، تعامل بین استاد و دانشجو و دانشجو پروری در دانشگاه های ما ضعیف است و این امر باید در دانشگاه ها مورد بررسی قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه احترام دانشجو از واجبات فرهنگی جامعه امروز است، افزود: این امر از ضروریات فرهنگی دانشگاه ها بوده و مورد توجه رهبر معظم انقلاب است و باید مورد توجه کمیسیون دانشجویی نیز قرار گیرد.
رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه آزادی بیان لازمه دانشجو است و دانشجویان اتاق فکر دولت محسوب می شود و باید زمینه این امر مهم در چارچوب خاصی در دانشگاه ها فراهم شود ادامه داد: امروز باید کلاس‌های درسی از حالت متکلم وحده عبور کرده و با بحث و گفت‌وگو پیش‌ برود که یکی‌ از اهداف جهاددانشگاهی در برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویان ایران که دوازدهمین دوره آن به پایان رسید، یادگیری و تمرین دانشجویان برای گفت‌وگو، بحث و جدل احسن است.
گفتنی است،از جمله نکات مطرح شده توسط روسای دانشگاه‌ها و دیگر دانشگاهیان در این نشست‌ها می‌توان به انجام پروژه‌های مشترک علمی، پژوهشی و فناورانه، بهره گیری بیشتر از توان اساتید دانشگاه‌ها در جهاددانشگاهی مخصوصا در استان‌ها، استفاده از توان این نهاد برای حل مشکلات ملی و منطقه‌ای ، نقش آفرینی این نهاد در تقویت ارتباط و پیوند بین صنعت، دانشگاه و جامعه و ... اشاره کرد.

ارسال نظرات