ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۶۰۸
رئیس مرکز وکلا با تاکید بر اهمیت آموزش‌های تخصصی در حوزه پیشگیری گفت: در موارد مربوط به تولید، اشتغال و مشکلات کارآفرینان و جامعه کارگری با آموزش‌های عمومی و تخصصی می‌توان جلوی بسیاری از معضلات موجود را گرفت.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵

جمعی از کارآفرینان و نمایندگان کارفرمایی و کارگری کشور با حضور در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه به طرح مشکلات و ارائه راهکار‌ها در حوزه تولید پرداختند.
در این جلسه که با حضور حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا و عباس محدث معاون قضایی حفظ حقوق عامه دیوان عدالت اداری برگزار شد، تعدادی از کارآفرینان به بیان برخی مشکلات در حوزه حقوقی و اداری به‌عنوان یکی از موانع تولید اشاره داشتند.
عباس محدث، در این جلسه با بیان اینکه ریشه برخی مشکلات تولید کشور به سبب ترک فعل مدیران و مسئولان متولی بوده است، گفت: امروز عزم بر نظارت هدفمند بر حسن انجام مسئولیت مدیران اجرایی است که وظایف و تعهدات خود را براساس قانون انجام دهند و اگر در این زمینه کوتاهی یا ترک فعل داشته باشند مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت و باید جبران خسارت هم کنند.

وی گفت: ما این آمادگی را داریم که با پیش‌زمینه‌ای که از طریق مرکز وکلا و در حوزه کارشناسی تخصصی فراهم کرده بتوانیم پیگیر رفع موانع در حوزه‌های اداری باشیم.

حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، مشاوران خانواده و کارشناسان رسمی قوه قضاییه نیز در این دیدار با بیان ضرورت پیگیری مسائل مربوط به رفع موانع تولید گفت: ما در مرکز وکلا ظرفیت‌های خوبی در راستای پیگیری تخصصی امور در حوزه وکالت تخصصی و کارشناسی داریم که می‌توانیم این پتانسیل‌ها را در جهت تسهیل رفع موانع و دغدغه‌های کارآفرینان و کارگران به کار گیریم.

وی با اشاره به دو ماموریت ویژه محوله از سوی رئیس قوه قضاییه به مرکز گفت: به ما ماموریت داده شده تا پل ارتباطی قوه قضاییه با بدنه جامعه باشیم و اینکه معضلات و مشکلات جامعه را احصا و منتقل کنیم. این ماموریت رئیس قوه قضاییه با تاکید وی صرفاً در حوزه دستگاه قضا نیست و مرکز وکلا مامور به شناسایی این مشکلات در سایر حوزه‌های اجرایی در کشور شده است؛ لذا ما اگر به‌طور مستقیم هم با مشکلات و معضلات مطرح شده ارتباط نداشته باشیم، اما این مسائل را به دستگاه قضا و مسئولان قضایی منتقل می‌کنیم.

عبدلیان‌پور با اشاره به وظیفه و مسئولیت قانونی مرکز در زمینه حقوق عامه گفت: ما در راستای رسیدگی به دغدغه‌های عمومی مردم در راستای حقوق عامه پیگر مسائل خواهیم بود تا کار تنها به برگزاری جلسات رسمی ختم نشود و مسائل مطرح شده به مرحله اجرا و عمل برسد.

وی گفت: ما در حوزه پیشگیری مسئله آموزش‌های تخصصی را همواره مدنظر داریم و در حوزه مسائل مربوط به تولید، اشتغال و مشکلات کارآفرینان و جامعه کارگری معتقدیم با آموزش‌های عمومی و تخصصی می‌توان جلوی بسیاری از معضلات موجود را گرفت.

در ادامه این جلسه؛ مسعود یوسفی رئیس اداره وکالت تخصصی مرکز، داود آدینه دبیرکل کانون عالی کارفرمایان ایران، گلپور رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، محمد تکلی نماینده سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران، رضا علیخانزاده رئیس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق تعاون ایران، علی مصطفایی مدیرکل منابع انسانی اتاق تعاون ایران و عزتی معاون سازمان بسیج کارگری کشور برگزار شد.

هریک به بیان نظرات و مشکلات موجود در مسیر گسترش و توسعه زنجیره تولید و ارائه پیشنهاد و راهکار برای رفع این موانع پرداختند.

ارسال نظرات