ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۶۳۲
ایسنا/خراسان رضوی با دستور مدیرکل سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی مقرر شد لیست شرکت‌های دارای مشکل معافیت جهت پیگیری در قالب مکاتبه‌ای تا پایان هفته آتی ارسال شود.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

علی اسماعیلی پنجشنبه ۱۰ خرداد در نشست چالش‌های مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان که در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملکرد و دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک در توسعه زیرساخت‌های کشور اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی موثر در امر توسعه فناوری و به تبع آن، توسعه اقتصاد دانش‌مدار و اشتغال‌زایی تخصصی فعالیت دارد.

وی با تاکید بر نقش موثر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان  عنوان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به استناد جزء ۲ بند الف ماده ۸ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، دستورالعمل اجرایی اعطای معافیت مالیاتی واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری موضوع ماده ۹ قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات را تصویب و ابلاغ کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: در حال حاضر با توجه به محدودیت فضای استقرار شرکت‌ها در پارک خراسان، امکان استفاده این قانون برای شرکت‌های عضو پارک که در سایت اصلی مستقر نبوده و در فضاهای تحت تملک پارک علم و فناوری خراسان مستقر هستند، وجود ندارد.

در ادامه شاکررضا مریدی، مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان نیز با اشاره بر دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی جهت رفع موانع و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اعلام آمادگی می‌کند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری که فعالیت آن‌ها در راستای مجوز پارک علم و فناوری باشد، شامل معافیت مالیاتی می‌شوند و این وابسته به تسلیم اظهارنامه مالیاتی، ارائه اسناد و مدارک و ارسال مجوز فعالیت پارک علم و فناوری است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، در این نشست که با حضور معاونین سازمان امور مالیاتی استان و پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، بیش از ۴۰ شرکت به ارائه مشکلات و چالش‌های موجود در مسیر فعالیت خود پرداختند.

در پایان با دستور مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان مقرر شد لیست شرکت‌های دارای مشکل معافیت جهت پیگیری در قالب مکاتبه‌ای تا پایان هفته آتی ارسال شود.

ارسال نظرات