بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۶۵۶
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: صنعت کفش می‌تواند موجب پیوندی عمیق بین ویتنام و شهرستان هیدج زنجان و تبیین الگوهای همکاری‌های مشترک برای عرضه این محصول در بازارهای جهانی شود، چرا که شهرستان هیدج یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کفش در ایران محسوب می‌شود.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳

به گزارش بازار کار و به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی زنجان؛ صمد یوسفی‌اصل در سفر خود به کشور ویتنام و در دیدار با علی‌اکبر نظری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هانوی (پایتخت ویتنام) ضمن ارائه ظرفیت‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان، به بحث و بررسی در خصوص شاخص‌های اقتصادی طرفین و امکان‌سنجی تبیین همکاری‌های مشترک و ارایه راهکارهای عملی بر اساس نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدها (swot) پرداخت.

 

وی در این نشست با اشاره به تجربه‌های موفق کشور ویتنام بویژه در آزادسازی اقتصادی، اصلاح سیاست‌های پولی و مالی و ... اظهار کرد: فعالیت در بازار این کشور آسیای جنوب شرقی، دروازه‌های ورود به بازارهای پربازده سنگاپور، تایوان و اندونزی را نیز به روی ما خواهد گشود.

 

 یوسفی اصل همچنین با تکیه بر این مهم که فرهنگ‌ها و سبک زندگی جوامع از عوامل اصلی و تعیین‌کننده در رویکردهای اقتصادی و تولیدات آن مناطق هستند اظهار کرد: ترسیم خط همکاری و تولید مدرن و به‌روز کفش، فی‌مابین ویتنام و هیدج نه‌تنها ما را با تقاضای بازارهای جهانی همگام خواهد کرد بلکه فرصت ویژه‌ای را نیز به‌منظور شناخت فرهنگ، ویژگی‌های بازار، روحیات تجار و نحوه تجارت مردمان کشورهای آسیای جنوب شرقی، برای ما ایجاد خواهد کرد.

 

او در این دیدار، سایر ظرفیت‌های بالقوه و صنایع، از جمله صنعت برق و فناوری دیجیتال را نیز مستعد آغاز همکاری‌های سودمند عنوان کرد و افزود در این شرایط نیاز است با اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، زمینه‌های شناخت طرفین، بسترهای  گفتگوهای تجاری، فرصت‌های بهبود تجارت خارجی و جذب سرمایه‌گذار خارجی فراهم شود.

 

علی‌اکبر نظری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هانوی نیز به تناسب ساختار سیاسی و نوسانات اقتصاد جهانی، به جایگاه کشور ایران در این جبهه اقتصادی اشاره و عنوان کرد: حفظ ثبات اقتصاد کلان یکی از ویژگی‌های مهم و شاخص کشور ویتنام است که موجب ایجاد انگیزه در فاکتور تولید و ورود به بازارهای جهانی شده است.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هانوی نیز، پذیرش و اعزام هیئت‌های تجاری را پرفایده تلقی کرده و افزود: انجام این مهم یکی از رویکردهای اساسی سفارت‌خانه ایران در ویتنام است.

ارسال نظرات