ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۶۷۹
ترویج اصلی‌ترین نقش‌آفرینی را در ارتقاء بهره‌وری و مطلوبیت سازی در بخش کشاورزی دارد.
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶


به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ گفت: کشت گل محمدی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و درآمدزایی در این شهرستان باشد.

حجت صفرنژاد با اشاره به برداشت و گلاب‌گیری در سطح ۲۵ هکتار از گلستان‌های شهرستان کوهسرخ افزود: شهرستان کوهسرخ به لحاظ کشت گیاهان دارویی به خصوص گل محمدی دارای توانمندی‌های بالایی است.

وی کیفیت گل محمدی در این شهرستان را با توجه به اقلیم و ارتفاع از سطح دریا بسیار مناسب دانست و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال گذشته و امسال از سوی جهاد کشاورزی شهرستان و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی سطح زیر کشت این محصول از ۱۵ هکتار به ۲۵ هکتار ارتقا و میزان تولید از ۲ تن در هکتار به ۳ تن افزایش پیدا کرده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ افزود: گل محمدی به دلیل تحمل کم‌آبی و باردهی سریع، کاشت و نگهداری آسان یکی از مناسب‌ترین گونه‌های قابل کشت در شهرستان کوهسرخ است.

وی گفت: در راستای توسعه کشت گیاهان کم آب طلب در شهرستان کوهسرخ و از سویی وجود آب و هوای خوب و مستعد مناطق کوهستانی و اجرایی کردن طرح اصلاح الگوی کشت با برنامه‌های تشویقی و آموزشی صورت گرفته سطح زیر کشت گیاه دارویی گل محمدی در شهرستان به ۲۵ هکتار رسیده است.

صفرنژادافزود: خوشبختانه هر سال سطح زیر کشت این محصول افزایش می‌یابد که بهره‌گیری از این ظرفیت می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و درآمدزایی باشد.

وی با اشاره به میزان عملکرد ۳ تن در هکتار این محصول در شهرستان کوهسرخ گفت: برداشت گل‌های محمدی از گلستان‌های شهرستان کوهسرخ با هدف گلاب‌گیری، تهیه گل خشک، غنچه چینی، مرباو اسانس گیری انجام می‌شود و تا اواخر خردادماه نیز ادامه دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۷۵ تن گل تولید و به بازار مصرف صادر شود.

ارسال نظرات