بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۷۰۴
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت:جهاد دانشگاهی این امکان را دارد که به صورت کلی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای اهدای تسهیلات اشتغال‌زایی اختصاص دهد و صاحبان کسب‌وکاری که در حوزه مشاغل خانگی و خرد فعالیت دارند؛ می‌توانند با حضور در معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی اقدام به تکمیل فرآیند اداری کنند و از این خدمات بهره‌مند شوند.
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

به گزارش بازارکار به نقل از ایلنا در قزوین، فرشاد پیله‌چی با اعلام این خبر گفت: معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قزوین در تلاش است که اکوسیستم دانش‌بنیان خود را در بین آحاد جامعه، حفظ کند در این راستا در جهاددانشگاهی فضایی به وجود آمده که صاحب‌نظران می‌توانند ایده‌های خود را مطرح کنند و در سطح‌بندی‌های مختلف این ایده‌ها را با همکاری این نهاد به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین افزود: وجود مراکز رشد، تسهیلگر و پارک‌های علم و فناوری در حوزه صنعت و فرهنگ، امروز به یکی از مهم‌ترین نیاز‌های استان قزوین که استانی صنعتی است؛ تبدیل‌شده و ما نیز در جهاد دانشگاهی به دنبال آن هستیم که باهمت پارک علم و فناوری و همچنین حمایت‌های مسئولان عالی‌رتبه استان، یک پردیس پارک صنعت و فرهنگ احداث کنیم تا شاهد موفقیت‌های بیشتری در حوزه صنعت و فرهنگ استان باشیم.

پیله‌چی خاطرنشان کرد: معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قزوین به‌عنوان یک مرکز آموزش سعی داشته، خدمات فاخری را به استان قزوین ارائه دهد و به دنبال آن است که بتواند بستر اتصال علم و صنعت را با آموزشی‌های کاربردی و اشتغال‌محور تکمیل کند.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که خدمات معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی منجر به مهارت افزایی افراد و ایجاد اشتغال شود.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین خاطرنشان کرد: سالانه بالغ بر ۳۰ هزار فراگیر از خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی بهره‌مند می‌شوند. در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی دپارتمان‌های مختلفی نظیر پزشکی، فنی و مهندسی، زبان، هنر، علوم انسانی، علوم کامپیوتر، آموزش‌های سازمانی و صنعت در حال فعالیت و جذب فراگیر هستند و دروسی که در این دپارتمان‌ها تدریس می‌شود، یا منجر به افزایش مهارت‌های فردی افراد خواهند شد و یا بستر اشتغال را برای فراگیران فراهم می‌کنند.

وی عنوان کرد: همان‌طور که پیش‌تر گفتم، قزوین یک استان صنعتی است و اقتضائات استان می‌طلبد که تمرکز ویژه‌ای به حوزه صنعت داشت. جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد توسعه محور و علمی نیز این رسالت را بر دوش خود گذاشته تا بتواند گام مثمرالثمری در این راستا بردارد.

پیله‌چی بابیان اینکه، یکی دیگر از دستاورد‌های مهم معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قزوین آموزش مشاغل خانگی بوده است؛ افزود: آموزش توسعه مشاغل خانگی یکی از پروژه‌های جهاد دانشگاهی بوده که در این طرح پس از آموزش و احصاء افراد توانمند، آن‌ها را با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازار کار وصل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این نهاد انقلابی، همچون سایر دستگاه‌های اجرایی مجوز اهدای تسهیلات دارد؛ در سال جاری نیز، یک مأموریت جدید به جهاد دانشگاهی ابلاغ شد که بر اساس آن، جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال، به صاحبان مشاغل خانگی و مشاغل خرد تسهیلات ارائه می‌دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین عنوان کرد: جهاد دانشگاهی این امکان را دارد که به‌صورت کلی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای اهدای تسهیلات اشتغال‌زایی اختصاص دهد و صاحبان کسب‌وکاری که در حوزه مشاغل خانگی و خرد فعالیت دارند؛ می‌توانند با حضور در معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان قزوین اقدام به تکمیل فرآیند اداری کنند و از این خدمات بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات