بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۷۱۱
سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی، استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس را نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دانست و گفت: وجود راه‌های مناسب باعث می‌شود گردشگران زیادی در این منطقه حضور پیدا کنند.
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶

استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است

به گزارش بازار کار، به نقل از روابط عمومی استانداری، تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، روز یکشنبه 13 خردادماه، در آیین افتتاح سه کیلومتر از باند دوم بزرگراه جلفا- مرند، استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس را نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دانست و گفت: وجود راه‌های مناسب باعث می‌شود گردشگران زیادی در این منطقه حضور پیدا کنند.

وی افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده مناظق آزاد علی الخصوص این نقطه، شریان های ارتباطی است که اگر از ابتدای تشکیل این منطقه احداث و بهره‌برداری می‌شد، بسیاری از مشکلات موجود تا به امروز حل شده بود.

محمدی، با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ارس دارای ظرفیت‌های فراوانی است، گفت: ظرفیت گردشگری موجود در این منطقه به تنهایی برای پیشرفت و توسعه آن کافی است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، ادامه داد: منطقه آزاد ارس یکی از بزرگترین مناطق آزاد موجود در کشور بوده و از نظر وسعت نیز در رتبه اول قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به وجود سه محدوده خداآفرین، نوردوز و ارس در این منقطه، وجود راه های ارتباطی باعث می شود گردشگران زیادی در این منطقه حضور پیدا کنند.

محمدی به ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ارس اشاره کرد و اظهار کرد: وجود اماکن گردشگری همچون کلیسای سنت استپانوس و ژئوپارک ارس در شهرستان جلفا، گردشگران داخلی و خارجی را به این منطقه جذب می کند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه در این منطقه صنایع بزرگی احداث شده و در حال احداث است، نیازمند راه ارتباطی هستیم که بخشی از آن به طول 3 کیلومتر در دست ساخت بوده و امیدواریم 6 کیلومتر باقی مانده نیز سریعا تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: این جاده یکی از کریدورهای مهم کشور است و با توجه به اینکه به کریدور استراتژیک ارس متصل خواهد شد، در آینده نزدیک شاهد این خواهیم بود که از نظر ارتباطات مشکلی وجود نداشته باشد و نیازمند احداث 6 کیلومتر بعدی نیز هستیم تا میزات تصادفات نیز کاهش پیدا کند.

محمدی افزود: نقاط حادثه خیز در مسیر مرند و تبریز نیز باید اصلاح شوند تا گردشگران و سرمایه گذاران با آسودگی خاطر و ایمنی رفت و آمد داشته و شاهد پیشرفت و توسعه منطقه و همچنین شهرهای موجود در مسیر باشیم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: در راستای محرومیت زدایی روستاهای مرزی نیز باید تلاش کنیم.

ارسال نظرات