ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۷۶۹
 مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان بر تشکیل تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی تاکید کرد.
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

به گزارش بازارکار ، آقاجانی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت حضرت آیت الله رئیسی و همراهانش، بر صفات و ویژگی‌های برجسته رئیس جمهور شهید که مقام معظم رهبری در بیانات خود به کار برده اند، اشاره و به‌طور خاص به دو تعبیر "مغتنم" و "جبران ناپذیر" تاکید کرد و اظهار داشت: این موارد به خودی خود انسان را نگران و کام انسان را تلخ می کند.

وی افزود: امیدواریم که رویکردهای مثبت دولت سیزدهم در هر دولتی که سر کار خواهد آمد، استمرار داشته باشد.

در ادامه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به اهمیت موضوع تعاون به عنوان اسلامی ترین ساختار اقتصادی، که اساسا منطبق با نگاه انقلاب اسلامی است اشاره کرد و افزود: با توجه به شعار سال" جهش تولید با مشارکت مردم" قطعا ساختار تعاونی بهترین ساختاری است که می‌تواند این شعار را محقق کند.

وی خواستار حمایت ویژه از تعاونی‌های محوری به ویژه تعاونی‌های توسعه عمران شد و تاکید کرد: در این راستا همراهی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی باید جلب و از ظرفیت کارگروه توسعه تعاون شهرستان‌ها نیز استفاده شود.

آقاجانی تصریح کرد: اهمیت این حمایت ویژه به این دلیل است که تعاونی های توسعه و عمران تعداد عضو بیشتری دارند و عدم موفقیت آنها موجب متضرر شدن تعداد زیادی از اعضا و موجب بدنامی بخش تعاون می شود.

وی در ادامه خواستار تشکیل کارگروه توسعه تعاون با محوریت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در شهرستان‌هایی شد که هنوز مبادرت به تشکیل این کارگروه نکرده اند.

 آقاجانی بر تشکیل تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی که جزو شاخص‌های محوری است تاکید کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان نظارت همراه با حمایت را در جهت صیانت از تعاونی‌ها دانست و آن را موجب خوشنامی تعاونی‌ها اعلام کرد که موجب توسعه و ترویج بخش تعاون نیز خواهد شد.

وی یادآور شد: خوشنامی تعاون شامل ایجاد رضایت در همه لایه های ذی‌نفعان تعاونی شامل اعضا، سهامداران و حتی مشتری ها می شود.

آقاجانی افزود: باید از تشکیل تعاونی‌های کوچک و حداقلی به سمت مفهوم اصلی تعاون یعنی مشارکت حداکثری برویم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با تاکید بر رصد و نظارت بر عملکرد تعاونی‌های مرزنشین گفت: این تعاونی ها باید رأساً در امر واردات و صادرات ورود نمایند و از شکل صوری انجام معاملات توسط این تعاونی‌ها باید جلوگیری شود. 

ارسال نظرات