ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۷۷۹
مدیرکل دفتر امور مجلس جهاددانشگاهی بر ضرورت هم‌افزایی واحدهای جهاددانشگاهی جهت انجام ماموریت‌های تعیین شده این نهاد در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر «محمدامین صالحی‌نژاد» در نشست هم‌اندیشی با عنوان "سهم جهاددانشگاهی در پیشبرد برنامه هفتم توسعه" که در سالن اجتماعات زنده‌یاد کاظمی آشتیانی برگزار شد، اظهار کرد: از جهاددانشگاهی خراسان رضوی به واسطه اقدامات شاخص، هماهنگی با دفتر مرکزی و تعاملات سازنده با نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی همواره به نیکی یاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معاونت هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی وظیفه حمایت از واحدهای سازمانی این نهاد را برعهده دارد، بیان کرد: این حمایت تنها حمایت معنوی نیست و در مسائل بودجه‌ای هم در نظر گرفته می‌شود و ترجیح ما نیز این است که بودجه‌های تخصیص یافته به خود واحدها تعلق بگیرد.

مدیرکل دفتر امور مجلس جهاددانشگاهی با مروری بر سابقه تعاملات جهاددانشگاهی با قوه مقننه تصریح کرد: سابقه ارتباط جهاددانشگاهی با مجلس شورای اسلامی سابقه موثر و مثبتی است و در مجلس یازدهم نیز ارتباط موثری با مجلس برقرار شد و انشاالله در مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

صالحی‌نژاد خاطرنشان کرد: در ارتباط با مجلس شورای اسلامی، علاوه بر تلاش برای جذب اعتبارات مورد نیاز برای پیشبرد اهداف جهاد دانشگاهی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این نهاد انقلابی نیز معرفی می‌شود تا در بررسی‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس، ماموریت‌هایی ویژه‌ای برای جهاد دانشگاهی به تصویب برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشریح وظایف، ابزارها و ساختار اداری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معاونت هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی همچنین ارتباط موثری با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دارد و در خصوص فرصت های موجود برای بهره‌مندی کشور از ظرفیت های جهاد دانشگاهی با این مجموعه نیز همفکری لازم انجام می شود.

مدیرکل دفتر امور مجلس جهاددانشگاهی ادامه داد: هم افزایی همه مراکز، واحدهای سازمانی و پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های جهاد دانشگاهی به تعامل بهتر با مجلس شورای اسلامی و همچنین انجام موفق ماموریت‌های واگذار شده به جهاددانشگاهی در برنامه هفتم پیشرفت کشور کمک می کند.

وی جهاددانشگاهی خراسان رضوی را یکی از بهترین واحدها از نظر تعامل با معاونت هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی و نمایندگان این استان توصیف کرد و گفت: در برنامه هفتم پیشرفت کشور سه ماموریت برای جهاددانشگاهی در نظر گرفته شده است که لازم است با هم افزایی، در مسیر تحقق و عملیاتی شدن آن گام برداریم.

 صالحی‌نژاد با بیان اینکه تنها تصویب ماموریت برای جهاددانشگاهی مهم نیست، بلکه مهمتر از این ماموریت‌ها پیگیری جهت اجرای آنها است، افزود: در واقع کار ما از امروز شروع شده است و برای اجرای هرچه بهتر این ماموریت‌ها نیازمند هم افزایی تمامی واحدهای جهاددانشگاهی هستیم.

باید تعاملات دو سویه با مجلس شورای اسلامی جهت پیشبرد پروژه‌های توسعه‌ای جهاددانشگاهی افزایش یابد

در بخش دیگری از این نشست، دکتر «حسین امینی‌مشهدی» رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت اخذ بودجه‌های دولتی جهت پیشبرد پروژه‌های توسعه‌ای جهاددانشگاهی اظهار کرد: امروز به دلیل افزایش هزینه‌ها و همچنین افزایش سطح کیفیت خدماتی که در حوزه‌های متنوعی توسط جهاددانشگاهی ارائه می‌شود نیازمند جذب بودجه‌های فراسازمانی هستیم که تحقق آن نیازمند طی کردن مسیری پیچیده و برقراری تعاملات سازنده با مجلس شورای اسلامی است.

 وی برقراری ارتباط با نمایندگان مجلس و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی را امری اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و با اشاره به پروژه مرکز ناباروری که یکی از پروژه‌های شاخص جهاددانشگاهی خراسان رضوی است، گفت: بر همین اساس افزایش بودجه‌ای درخصوص درمان ناباروری در استان برای جهاددانشگاهی خراسان رضوی در نظر گرفته شده است که این مهم مسوولیت سنگینی بر دوش همکاران ما گذاشته شده است.

امینی‌مشهدی با اشاره به دامنه گسترده و متنوع فعالیت‌های جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های علمی، حضور نیروهای توان‌مند، دغدغه‌مند و با انگیزه و همچنین جایگاهی که مراکز خدماتی و آموزشی جهاددانشگاهی در میان مردم دارد، ضرورت ارتباط دو سویه این نهاد با قوه مقننه جهت مرتفع کردن دغدغه‌های علمی، پژوهشی و ایفای رسالت‌های جهاددانشگاهی را دوچندان کرده است

ارسال نظرات