تازه ها
یکی از اصلیترین دغدغههای گردشگری سالم مقصد مناسب است. در سالی که به جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده، نقش متخصصان و البته مجموعههای کارآفرین بسیار مهم است. گردشگری فعال در کشورمان این روزها شانه به شانه کشورهای صاحب سبک این رشته حرکت میکند. دربارهی برخی دغدغههای خانواده محور یکی از مستندهای گردشگری رسانهی ملی در شبکه اول سیما را دنبال کرده و پرسشهایی از یک کارآفرین داشتیم.
مهندس محمد مرادی که نزدیک به دو دهه در زمینه مقاصد گردشگری فعالیت مناسبی داشته و در مجموعهی شرکت توسعه هتل سازی دریا فعالیتهای مدونی را انجام داده است پیرامون دغدغه مقصد گردشگری و سفر برای مردم گفت:" آنچه برای اکثر مردم است مقصد گردشگری مناسب، سالم و اقتصادی است که باید با در نظر گرفتن نیازهای آنها در زمینههای مختلف تلاش کرد و هم نگاه علمی و هم نگاه تخصصی داشت تا فعالیتها به بهترین شکل خود را نشان دهد. "
مهندس مرادی اصلیترین دغدغه مردم در کنار کیفیت شکل گردشگری و سفرها را وضعیت اقتصادی دانست و گفت:" در سراسر کشور مردم هزینه اقامت برایشان بسیار مهم است. ما با دوستان متخصص خود طرحهایی را به اجرا درآورده ایم تا بتوانیم این دغدغه را حل کنیم. همگام با اغلب کشورهای توسعه یافته در زمینه گردشگری طرح مزیت و کارتهای بدون تورم برای اقامت را در نظر گرفتیم. این طرحها با پشتوانهی پژوهشهای تخصصی به مردم کمک میکند تا دغدغهی مردم تا حد زیادی کم شود. "
رئیس هیئت مدیرهی توسعه هتل سازی دریا در ادامهی سخنان خود کارآفرینی و استفاده از تخصص جوانان هوشمند و با ظرفیت را یکی از مهمترین سرفصلهای فعالیت خلاق گردشگری دانست و گفت:"کشور ما معدن جوانان متعهد و کاربلد است. باید راه را درست ترسیم کنیم. مجموعهای که در نزدیک به دو دهه ده برابر کارمند جوان در تمام ردهها استخدام میکند و برای آنها آموزشهای ضمن خدمت تدارک میبیند بدون شک بهره آن را نیز میبرد و نگاه علمی او باعث شکوفایی استعدادها میشود. در کنار کشف و شکوفایی استعدادها بدون شک حضور در نمایشگاههای بین المللی نیز بسیار مهم است. "
مهندس مرادی در کنار نگاه علمی اهمیت آینده پژوهی در فعالیتهای مقاصد گردشگری را اینگونه تفسیر کرد:" ترسیم آینده با در نظر گرفتن شاخص سرزندگی بسیار مهم است. در اختیار گذاشتن امکانات مناسب خلاق ماننده کارتهای مشترکان که از تورم تاثیر نمیپذیرند شیوهای مناسب، بومی و خلاقانه است. باید بدانیم که مردم چه میخواهند و مقصد گردشگری را طبق الگو و سبک زندگی آنها ترسیم و پیاده کنیم. دانستن دغدغههای مردم در برگزاری همایشهای تخصصی و توضیحی است که این روزها رسالت مجموعه ما است و اکثر بدنهی این خدمات توسط جوانان ارائه میگردد. "
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات