ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۸۰۶
معاون وزیر صمت در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی فناوری شهید جمهور عنوان کرد:
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از پیش بینی استقرار نزدیک به ۳۰۰ واحد فناور و اشتغال زایی برای بیش از ۹ هزار نفر در هفتمین شهرک فناوری کشور در تهران خبر داد.
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶

به گزارش بازارکار، فرشاد مقیمی در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی فناوری شهید جمهور، افزود: در مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی شش شهرک فناوری در خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی و همدان و فارس فعالیت می‌کنند. این پردیس هفتمین مورد از این لیست خواهد بود. پیش از آغاز این پروژه موضوع امضا تفاهم‌نامه ای برای اختصاص ۲۷۰ هکتار از شهرک‌های صنعتی به پردیس فناوری در دستور کار قرار گرفت و امروز به این ۲۷۰ هکتار ۱۰ هکتار دیگر اضافه می‌شود. این اولین بار است که در دل شهرک فناوری پردیس فناوری جای می‌گیرد.
وی، ادامه داد: امروز در سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران حدود ۶۲ هکتار از اراضی به بخش غیردولتی برای فعالیتهای فناوری اختصاص داده شده که در این راستا ۲۴۳ شرکت در حال فعالیت هستند و هفت هزار پروژه نیز در دست اجراست. همچنین بیست آزمایشگاه در این اراضی مستقر است و بالغ بر بیست هزار آزمایش در این واحدها انجام می‌شود .۱۵۲ واحد فناوری و تولیدی و ۳۸ واحد تحقیق و توسعه نیز در همین زمینه فعالیت می‌کنند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با ارائه برخی اطلاعات و آمار درباره این پروژه اظهار کرد: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه مورد نیاز برای زیرساخت است که امیدواریم برنامه‌ریزی مناسب برای اختصاص تسهیلات مربوط به آن هر چه سریعتر انجام شود. ۲۵.۵ میلیارد تومان نیز اعتباری است که در این شهرک سرمایه‌گذاری شده است.همچنین پیش‌بینی شده است که ۳۰۰ واحد فناوری در این شهرک مستقر و ۹۰۰۰ نفر نیز در این مجموعه مشغول به فعالیت شوند. پیش‌بینی ما در این شهرک فناوری فعالیت در حوزه هوش مصنوعی ، زیست فناوری صنعتی ، مواد پیشرفته و ... است.
مقیمی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به بهره‌برداری قریب الوقوع از این شهرک گفت:این پروژه اخیرا بشدت مورد استقبال قرار گرفته و امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم زیرساخت های لازم برای استقرار این شهرک را انجام دهیم.

در آیین آغاز عملیات اجرای این شهرک صنعتی همچنین "فرشاد مقیمی" معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، "علیرضا فخاری" استاندار تهران، "عباس موسوی" رئیس دانشگاه صنعتی شریف، "محمود سیجانی" مدیرکل صمت، " سعید صادقی"مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی استانی و فعالان اقتصادی نیز حضور داشتند.
این شهرک به مساحت ۱۰ هکتار می‌باشد که ۲۲ فروردین ۱۳۷۸ مصوبه هیئت وزیران را برای احداث اخذ کرده است.
تعداد واحد پیش‌بینی شده جهت استقرار شرکت‌های فناور، نوآور، استارت‌آپ و دانش‌بنیان در این شهرک ۳۰۰ واحد می‌باشد و میزان اشتغال پیش‌بینی شده نیز ۹ هزار نفر است.
پروژه عملیات خاکی تا سطح سابگرید به همراه جدول گذاری در این شهرک صنعتی شروع شده است که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا مهرماه امسال به پایان می‌رسد.

ارسال نظرات