ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۸۳۱
مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی گفت: ۶۷.۲ درصد آموزش‌های مهارتی در آذربایجان شرقی طی سال گذشته به اشتغال منجر شد.
جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

بیش از ۶۷ درصد آموزش‌های مهارتی در آذربایجان شرقی به اشتغال منجر شد

به گزارش بازار کار، علی مشایخی، مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان‌شرقی، روز پنجشنبه، ۱۷ خرداد ماه، در جمع خبرنگاران، گفت: ۶۷.۲ درصد آموزش‌های مهارتی در آذربایجان شرقی طی سال گذشته به اشتغال منجر شد. 

وی با بیان اینکه ۲۴ مرکز دولتی در سطح استان وجود دارد، گفت: در کلیه شهرستان‌های استان مرکز آموزش فنی حرفه‌ای استقرار پیدا کرده و به برکت دولت عدالت محور شهید رئیسی در سه شهرستان محروم چاراویماق هورراند و کلیبر(خدا آفرین) شعبه فنی حرفه‌ای ایجاد شده‌است.

مشاخی، با بیان اینکه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت تعهد آموزشی ما در سال گذشته در بخش دولتی بود، اظهار کرد: ۱۳ میلیون نفر ساعت نیز در بخش خصوصی تعهد داشتیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: سال گذشته از آموزش‌های فنی حرفه‌ای در بخش دولتی ۹۱۷۴ نفر زن و ۳۰ هزار و ۷۴۵ نفر مرد بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در دو حوزه برنامه‌ها را ساماندهی می‌کنیم که گام اول آموزش و گام دوم سنجش می‌باشد، گفت: با اختصاص ۱۲۳ میلیارد تومان که این مبلغ بعد از انقلاب بی‌نظیر بود بالغ بر یک سوم این اعتبار تخصیص پیدا کرده و بزرگترین مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای کشور با ۱۸ دپارتمان، جهت تعیین صلاحیت حرفه‌ای مهارت آموزان شمالغرب کشور در تبریز افتتاح شد.

مشایخی، همچنین به رویکرد استعدادیابی و نوبت پروری در این نهاد اشاره کرد و گفت: بر اساس اجرای همین سیاست از تیم ملی ۱۳ نفری نخبگان مهارتی که برای مسابقات لیون فرانسه اعزام شدند سه نفر از تبریز هستند.

ارسال نظرات