ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۸۳۶
در صورت عدم اصلاح روند جذب ورودیهای جدید کارشناسی به کانون کارشناسان دادگستری در آینده‌ای نزدیک شاهد تنزل شدید گزارشات کارشناسی خواهیم بود .
جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷

لامرضا هوائی رئیس کانون کارشناسان دادگستری تهران در نامه ای به محمدحسین دادخواه رئیس شورای‌عالی کارشناسان رسمی داد گستری در نامه ای به حذف مصاحبه و موارد مشابه از متقاضیان ورودیهای جذیذ کارشناسی به کانون ها اعتراض کرد.

به گزارش رسانه ها، متن نامه به شرح زیر است:

با سلام

همانگونه که مطلعید پیرو برگزاری جلسات متعددی که برای ارتقاء کیفی ورودیهای جدید کارشناسی به کانون‌ها شکل گرفت و از جمله آنها جلسات هفتگی در قوه قضائیه بود. در نهایت در آخرین جلسه‌ای که در دفتر جناب آقای دکتر نگین تاجی و با حضور مسئولین مرکز برگزار گردید مقرر گردید در اجرای بندهای " ال و كِ ماده ۷ قانون کارشناسان و با توجه به نمرات خام نگران کننده آزمون سازمان سنجش در مرحله دوم. مقررات مصاحبه و یا آزمون‌های عملی و موارد مشابه آن بفوریت توسط شورایعالی تدوین ابلاغ تا کارشناسانی که توانایی لازم را برای انجام کارشناسی که همانا کشف واقعیت و بررسی و اظهار نظرهای دقیق تخصصی می‌باشد وارد کانونها گردند.

متأسفانه برغم این تصمیم و ایضاً آگهی قبلی آن شورا مبنی بر آزمون و مصاحبه شفاهی. در چند روز قبل اطلاعیه‌ای روی سامانه آن شورا درج گردیده و بطور کلی انجام مصاحبه و موارد مشابه برای متقاضیان حذف شده است. از آنجائیکه شخصیت کانون ها مستقل و حیات و استمرار خدمت رسانی آنها منوط به ارائه خدمات کیفی بوده و در جای جای قائون خصوصاً ماده ۸ آئین نامه نیز بر این موارد تأکید شده. لذا اعتراض کانون تهران را رسماً و با این نامه به آن شورا اعلام میدارد و خواهشمند است بمنظور حفظ کیان و یکپارچگی کانون‌ها و از جمله کانون تهران که با آزمون اخیر شما به همان اندازه که در این ۸۵ سال کانون عضو داشته. یکباره به آن می‌افزائید (کل پروانه‌های تمدید شده از تاریخ تأسیس کانون تا این مرقومه ۲۷۵۰ نفر بوده و در آزمون اخیر شما نیز بیش از ۲۷۰۰ نفر پذیرفته شده‌اند) و پیرو مصوبه جلسه منعقده در دفتر قائم مقام محترم معاونت حقوقی نسبت به اصلاح فوری این اطلاعیه اقدام تا کانون تهران و سایر کانون‌ها که آنها نیز به این رویه شدیداً اعتراض دارند و در جلسه شورایعالی نیز مطرح نموده‌اند بتوانند در راستای وظایف قانونی خود به مردم و کشور خدمت رسانی نموده و پاسخگوی اعضای خود باشند. بی‌تردید در صورت عدم اصلاح این روند در آینده‌ای نزدیک شاهد تنزل شدید گزارشات کارشناسی و متعاقب آن مشکلات عدیده برای قوه قضائیه و مردم خواهیم بود و بدیهی است مسئولیت آن نیز بر عهده مسببین آن خواهد بود .

به گزارش بولتن نیوز، با توجه به اهمیت جایگاه کارشناسی در پرونده های قضایی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد خواهد شد اگر در مصاحبه و شیوه جذب تساهل و تسامح صورت گیرد.

برای مشاهده فایل کلیک کنید

ارسال نظرات