ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۸۳۸
سازمان بین‌المللی کار:
سازمان بین المللی کار امروز جمعه 7 ژوئن 2024 اعلام کرد که نرخ بیکاری در نوار غزه از زمان آغاز جنگ با اسرائیل در ماه اکتبر به نزدیک به 80 درصد رسیده است و میانگین بیکاری در سراسر سرزمین های فلسطینی را به بیش از 50  درصدافزایش داده است.
جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱

به گزارش بازارکار از سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛سازمان ملل متحد در چهارمین ارزیابی خود از تأثیر جنگ بر اشتغال اعلام کرد که نرخ بیکاری در نوار غزه به 79.1 درصد و در کرانه باختری به حدود 32 درصد رسیده است که نرخ کل را به 50.8 درصد رسانده است.

روبا جرادات، مدیر منطقه ای این سازمان برای کشورهای عربی، گفت: « اگر این موضوع فلسطینی هایی را که امید خود را برای یافتن شغل از دست داده اند، نادیده نگیرد.وضعیت بسیار بدتر است.»

اسرائیل در واکنش به حمله جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به غزه در تاریخ 7 اکتبر که بر اساس آمار اسرائیل منجر به کشته شدن حدود 1200 نفر و گروگان گیری 253 نفر شد، عملیات زمینی و هوایی را علیه غزه آغاز کرد.
وزارت بهداشت غزه می گوید که از آن زمان تاکنون بیش از 36500 نفر در این منطقه که 2.3 میلیون نفر جمعیت دارد، کشته شده اند.

جرادات گفت: «تصور کنید، با این سطح بسیار بالای بیکاری، مردم نخواهند توانست غذای خود و خانواده خود را تامین کنند.»

او افزود: "این روی سلامتی آنها نیز تاثیر می گذارد... حتی اگر آنها پول داشته باشند، هیچ بیمارستانی وجود ندارد که بتواند وضعیت فاجعه بار آنجا را تحمل کند."

از نظر داده های اقتصادی، تولید ناخالص داخلی واقعی در سرزمین های فلسطینی از آغاز جنگ حدود 33 درصد کاهش یافته است. بر اساس داده های منتشر شده توسط سازمان بین المللی کار، این انقباض در نوار غزه 83.5 درصد و در کرانه باختری 22.7 درصد برآورد شده است.

ارسال نظرات