بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۸۵۶
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، گفت: با توجه به استقبال متقاضیان واجد شرایط برای راه‌اندازی مشاغل خُرد و کسب و کارهای خانگی در این استان، میزان صدور مجوز برای ایجاد مشاغل در دولت سیزدهم نسبت به سه سال قبل، حدود پنج برابر افزایش یافت.
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

صدور مجوز ایجاد مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی پنج برابر افزایش یافت

به گزارش بازار کار، حسین فتحی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، روز شنبه 19 خردادماه، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه چهار هزار و ۵۵۶ تعاونی در این استان فعالیت دارند، گفت: تعداد تعاونی‌ها در دولت سیزدهم هشت درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: با تشکیل تعاونی‌های جدید در استان برای سه هزار و ۱۰۵ نفر فرصت شغلی ایجاد شد و مدت زمان تشکیل تعاونی به ۲۹ روز کاهش یافت.

فتحی، میزان تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی در سال های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ به ترتیب ۷۰، ۸۰ و ۷۲۰ میلیارد ریال بود ، گفت: در طول سه سال دولت سیزدهم، میزان تسهیلات پرداختی در این حوزه افزایش چشمگیری داشت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه سال گذشته تسهیلات مشاغل خانگی در استان یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال بود، افزود: سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی با اعطای حدود ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای هشت هزار و ۹۶۸ نفر در این استان اشتغال ایجاد شد.

وی با بیان اینکه امسال برای ایجاد مشاغل خانگی بیشتر، میزان تسهیلات پرداختی به ۲ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال افزایش می یابد، اظهار کرد: این تسهیلات در جهت تحکیم خانواده، ایجاد مشاغل خُرد و متوسط در خانواده ها پرداخت می شود.

فتحی، یادآور شد: این تسهیلات برای افرادی که به صورت مستقل فعالیت می‌کنند، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و برای افراد پشتیبان تا ۴۰ میلیارد ریال به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، گفت: با توجه به استقبال متقاضیان واجد شرایط برای راه اندازی مشاغل خُرد و کسب و کارهای خانگی در این استان، میزان صدور مجوز برای ایجاد مشاغل در دولت سیزدهم نسبت به سه سال قبل، حدود پنج برابر افزایش یافت.

وی میزان مجوزهای صادر شده در حوزه مشاغل خانگی در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را به ترتیب ۲ هزار و ۶۰۷، ۶ هزار و ۵۲۷ و ۱۱ هزار و ۷۲۵ مجوز اعلام کرد.

وی با اشاره به تعهد رییس جمهور شهید برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در هر سال، اظهار کرد: در این راستا آذربایجان شرقی علاوه بر انجام تعهدات خود در میزان، بیش از آن عمل کرده و در سال ۱۴۰۲ موفق به انجام ۱۳۱ درصد از تعهدات برش استانی خود در این زمینه شد.

فتحی، گفت: میزان تعهد اشتغال استان در سال گذشته بیش از ۴۷ هزار نفر بود ولی در این استان برای ۶۱ هزار و ۳۷۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه این استان در این زمینه جزو استان های برتر در سامانه «رصد» کشور است، افزود: اشتغال های جدید از طریق سامانه رصد ثبت و از راه های مختلف راستی آزمایی می شود.

ارسال نظرات