بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۸۶۷
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی از وصول ۱۷ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان درآمد مالیاتی طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: سهم وصولی استان در کل کشور ۲.۵ درصد بوده و ۹۶.۸ درصد تحقق مالیاتی در سهمیه تعیین شده تحقق یافته است.
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱

وصول ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان طی یک‌سال

به گزارش بازار کار، عیسی اوروج‌زاده، مدیرکل امور مالیاتی استان، روز شنبه، 19 خردادماه، در نشست‌ رسانه‌ای رسم خدمت، گفت: تا پیش از دولت سیزدهم سهم مالیات مس سونگون به طور یکجا به مرکز واریز می‌شد که در دو سال اخیر این سهم به استان انتقال یافت که یکی از مهمترین اقدامات اقتصادی دولت شهید آیت‌الله رییسی در توسعه پایدار استان به شمار می رود.

وی اظهار کرد: انتقال سهمیه مالیاتی پرونده مس سونگون ورزقان یکی از مهم‌ترین اقدامات بود که از جمله مطالبات مردمی و مسئولان به شمار می رفت و بعد از ۳۰ سال به سرانجام رسید.

اوروج زاده ادامه داد: بر همین اساس تاکنون مبلغی معادل ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سهم مالیاتی مس سونگون به آذربایجان شرقی انتقال داده شده است.

وی افزایش چشمگیر میزان پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان شرقی را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم اعلام و اضافه کرد: سال گذشته این پرداختی‌ها به شهرداری‌های استان معادل ۴۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود که افزون بر چهار برابر سال ۱۴۰۱ است.

مدیرکل امور مالیاتی آذریجان شرقی، در ادامه رقم مربوط به فرار مالیاتی آذربایجان‌ شرقی را بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: بر اساس آمارهای رسمی سازمان مرکزی سال گذشته مجموع مالیات وصولی کشور افزون بر ۱۷۰ هزار میلیارد ریال بود که آذربایجان شرقی از این رقم سهمی معادل ۲.۵ درصد داشت.

وی پرونده‌های مهم مالیاتی با ارقام درشت را مربوط به شهرستان تبریز اعلام کرد و افزود: بیش از ۷۵ درصد مالیات وصولی آذربایجان‌شرقی به این شهر اختصاص دارد و شهرستان مراغه نیز با حدود چهار درصد در رده دوم این فهرست قرار دارد.

اوروج زاده با بیان اینکه اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در وصول مالیاتی سهم ۱۰۰ درصدی خود را وصول نکرده‌ است، گفت: سعی ما بر این است فشار را از مودیان برداشته و با شناسایی دانه درشت‌ها و فرارهای مالیاتی سعی بر فشار روی آنها داریم.

ارسال نظرات