بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۸۷۶
استاندار مازندران با اظهار این که ائتلاف و مشارکت شرکت ها و انجمن های کارآفرین و همچنین گسترش تعاونی ها ،راهکار حل مشکلات بیکاری استان است، گفت: معضل بیکاری در این خطه شمالی اصلا توجیه ندارد.
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳

به گزارش بازارکار، یوسف نوری روز شنبه در جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری، توجه به مشاغل خُرد خانگی تولیدات محصولات کشاورزی مازندران را ظرفیتی مهم برای حل مشکلات بیکاری دانست و افزود: معتقدم هدفگذاری ایجاد اشتغال باید حتی برای جذب نیروکار خارج از استان باشد.
وی گفت: اگرچه طبق آمار رسمی بانک مرکزی نرخ بیکاری در مازندران اکنون ۶.۶درصد است و از متوسط کشوری پایین تر است، اما بیکاری در این استان اصلا توجیه ندارد.
وی با توضیح این که تجارب کشورهای اسلامی در ایجاد اشتغال از جمله مالزی و اندونزی می تواند برای مازندران کاربردی شود، ادامه داد:‌ اگر شرکت ها و انجمن های کارآفرین و شرکت های تعاونی به درستی با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند، علاوه بر ایجاد اشتغال، نظام مسایل اقتصادی بسیاری از خانواده ها حل می شود.
استاندار مازندران با بیان این که آفت انحصارطلبی با شفاف سازی از بین خواهد رفت، گفت: امروز مهارت آموزی و کارآفرینی در بین جوانان به خصوص دانش آموختگان دانشگاهی مازندران ضروری است.
نوری مسوولیت اجتماعی انجمن ها و اتحادیه های کارآفرینی را سنگین و مهم توصیف کرد و گفت:‌ اگر مراکز غیر دولتی و خصوصی در چارچوب قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی به درستی کار کنند، همه مشکلات بیکاری از بین خواهد رفت.
نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: نمونه بی عدالتی و غیر شفاف کار کردن بخش های غیر دولتی، جذب نیروها در سازمان های دولتی در قالب نیروهای شرکتی بوده است که بی عدالتی و غیر شفاف بودن پرداختی ها سبب شد تا دولت این شرکت ها را حذف کند.
وی عدالت، اصالت و اهلیت افراد در فعالیت شرکت های کارآفرینی و اشتغالزایی را مهم و ضروری دانست و ادامه داد:‌این که همچنان حدود ۴۵درصد شرکت های تعاونی مازندران غیر فعال است، نشانه ضعف در اجرای برنامه ها تلقی می شود.
وی فعالیت شرکت های تعاونی را بخش سوم رونق و رشد اقتصادی کشور دانست و گفت: با تدبیر و حمایت دولتی سیزدهم امروز نمایندگان انجمن ها و اتحادیه ها کارآفرین و کارگری عضو جلسه کارگروه اشتغالزایی هستند ودر تصمیم گیر ها شرکت دارند.
نوری مدل پایدار سازی مشاغل مبنی بر مردمی سازی اقتصاد را راهکار مهمی برای رشد اقتصادی و افزایش درآمد خانوار ها دانست و اظهار داشت: کسب کارها با فراهم شدن بازار تولیدات رشد و رونق می گیرند، بنابراین کسب و کارهای خُرد استان باید در قالب شرکت های تعاونی گسترش بیابند.
استاندار مازندران با بیان این نکته که منابع مالی کسب و کارهای خُرد به راحتی قابل تامین است، گفت: بازار این نوع کسب ها کار ها باید مشارکتی ایجاد شود.

برچسب ها:

ارسال نظرات