بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۸۹۱
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: این شهرستان دارای سه برند در زمینه صنایع دستی با عنوان شهر ملی و جهانی مبلمان منبت و روستای ملی مروار بافی داویجان است.
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵

به گزارش بازارکار براهیم جلیلی در گفتگو با مهر، ضمن تبریک ۲۰ خدا روز جهانی میراث فرهنگی و برنامه‌های این هفته اظهار کرد: ملایر ۲۹ فروردین سال ۱۳۹۶ به عنوان شهر ملی منبت به ثبت رسید و در ۹ دی سال ۱۳۹۸ با تائید شورای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه موفق به کسب عنوان شهر جهانی مبلمان منبت گردید و جز ۱۴ شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع‌دستی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر افزود شهرستان ملایر دارای سه برند در زمینه صنایع دستی با عنوان شهر ملی و جهانی مبلمان منبت و روستای ملی مروار بافی داویجان است.

وی تصریح کرد: همچنین مهارت بافت و نقش فرش پیچ جوزان، چارچنگ کسب وننج، ماهی ازندریان و نقش میشن در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است در سال ۱۴۰۲ هنرمندان صنایع دستی ملایر توانستند هفت مهر اصالت ملی صنایع دستی در رشته‌های ساخت قفل‌های سنتی سعید طلایی- مهران رشیدی، منصور زرینی و بهروز کلهر در زمینه ساخت ساز‌های سنتی- فائزه امیری در زمینه منبت ریز و میثم عباسی در سراجی سنتی به دست بیاورند.

جلیلی افزود: امسال هم به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده‌است.

وی به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سرای فرهنگ و هنر شهرداری، اشاره کرد و گفت: نشست تخصصی و تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی، بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی سنتی در روستا‌های کم برخوردار از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی است.

جلیلی افتتاح کارگاه‌های صنایع دستی، و ورک شاپ صنایع دستی در موزه لطفعلیان، را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست؛ و تصریح کرد: نشست تخصصی در خصوص آشنایی با قوانین و چالش‌های صادرات محصولات صنایع دستی، کارگاه یک روزه سفال گری و نقاشی روی سفال مخصوص کودکان، شرکت هنرمندان منبت کار ملایر در برنامه هموطن از شبکه دو سیما را نیز برنامه‌ها در این هفته برشمرد.

ارسال نظرات