بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۹۱۸
مدیرکل بهزیستی استان قزوین از حضور ۲۴۳ نفر از مددجویان قزوینی در نخستین آزمون استخدامی اختصاصی معلولان که توسط جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار شد، خبر داد.
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱
نخستین آزمون استخدامی معلولان استان قزوین توسط جهاددانشگاهی برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی قزوین  و به نقل از بازار کار قزوین دکترعلی دهباشی پور، مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: امروز شاهد نخستین آزمون استخدامی برای افراد دارای معلولیت بودیم که اقدامی شایسته در راستای تحقق حقوق شهروندی این مددجویان است. 

وی‌ با بیان اینکه ۲۴۳ نفر از مددجویان بهزیستی برای جذب در دستگاه‌های دولتی امروز به رقابت با یکدیگر پرداختند، افزود: این افراد، برای تصدی بیش از ۹۱ شغل در دستگاه اجرایی در این آزمون حضور پیدا کردند و پس از برگزاری آزمون و طی فرایندهای اداری در دستگاه‌های اجرایی جذب و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: توجه به افراد دارای معلولیت یکی از الطاف دولت سیزدهم بوده است. با توجه به اینکه طبق قانون حمایت از معلولین، افراد دارای معلولیت، سهمیه جذب سه درصدی در دستگاه‌های دولتی و اجرایی دارند، مقرر شد آزمون استخدامی ویژه معلولان برگزار شود، به همین منظور هماهنگی‌های صورت گرفته با جهاد دانشگاهی استان قزوین، تمهیدات لازم به منظور برگزاری صحیح، سالم و با در نظر گرفتن مناسب‌سازی مکان آزمون انجام شده است. 

وی خاطرنشان کرد: آزمون در شرایط استاندارد و مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت برگزار شد و بالغ بر ۳۰ نفر از کارمندان بهزیستی در روز استخدام برای کمک به معلولان حضور دارند. همچنین ایاب و ذهاب و محل اسکان هم برای مددجویان در نظر گرفته شده است. 

دکتر دهباشی‌پور در پایان با اشاره به توانمندی‌ها و استعدادهای افراد دارای معلولیت در تمامی زمینه‌ها، گفت: داشتن شغل مناسب برای هر کسی موجب ایجاد و تقویت اعتماد به‌ نفس شده و انگیزه زندگی را در افراد بهبود می‌دهد و این اقدام دولت سیزدهم برای جامعه دارای معلولیت ماندگار و قابل تقدیر است. 

ارسال نظرات