بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۹۲۸
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی از موافقت شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با ایجاد ۹ رشته جدید در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری این مرکز علمی خبر داد.
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

به گزارش بازارکار از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر قادر قاسمی روز یکشنبه اظهار کرد: به تازگی موافقت شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با ایجاد رشته‌های مهندسی سیستم‌های انرژی گرایش سیستم‌های انرژی، حقوق خصوصی، مهندسی برق گرایش برنامه‌ریزی و مدیریت سیستم‌های انرژی الکتریکی، مخاطرات محیطی، جامعه شناسی، فیزیک گرایش علوم و فناوری کوانتومی و مهندسی خودرو گرایش سازه و بدنه خودرو در مقطع کارشناسی‌ارشد و مدیریت منابع خاک گرایش فیزیک و حفاظت خاک و مهندسی برق گرایش الکترونیک در مقطع دکتری اعلام شده است.
وی افزود: در راستای گسترش رشته‌های تقاضامحور و کاربردی و پاسخگویی به نیازهای کشور و استان، پس از پیگیری‌ها از دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با پذیرش دانشجو در رشته‌های مذکور موافقت و مقرر شد دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در آن رشته‌ها دانشجو پذیرش کند.
دبیر کارگروه آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی استان اردبیل اقدامات و پیگیری اخذ مجوز و راه‌اندازی رشته‌های اشتغال‌محور را از سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه محقق اردبیلی برشمرد و اضافه کرد: این دانشگاه به عنوان ستاد اصلی کارگروه آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی استان به راه‌اندازی و اخذ مجوز رشته‌های تحصیلی منطبق بر نیازمندی‌های اشتغال و امکانات و توانمندی‌های موجود اقدام می‌کند.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.
این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.


ارسال نظرات