بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۹۳۳
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

به نقل از خبرگزاری مهر ، مجتبی عبداللهی عصر شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان، افزود: همواره تلاش کردیم که با تمام توان و اختیارات خود در راستای توسعه همه جانبه اقتصاد استان بر مبنای تولید و تجارت اقدام کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد رضایتمندی در فعالان اقتصادی استان را به عنوان یک هدف بزرگ در استان دنبال کردیم چراکه در تعاقب این امر رونق تولید، تجارت، اشتغال و در مجموع رشد اقتصادی استان و به تبع آن کشور را خواهیم داشت.
عبداللهی با اشاره به دستاوردها و توفیقات ارزشمندی دولت سیزدهم و در رأس آن رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، گفت: بی شک اقدامات و ثمرات دولت سیزدهم در ادوار قبلی نظیر نداشته است.
وی با بیان اینکه تلاش‌ها و دستاوردهای دولت سیزدهم به شایستگی اطلاع رسانی نشد، افزود: اخلاق‌مداری یکی از ویژگی شهید آیت الله رئیسی بود ولی ولایتمداری، ولایت پذیری، مجاهدت و اخلاص وی بسیار شاخص تر بود که ما باید بعنوان کارگزاران این نظام از این خصائل الگو بگیریم.

استاندار البرز به بخشی از دستاوردهای دولت صادق الوعده سیزدهم اشاره کرد و گفت: احیای بیش از هزار و ۳۰۰ معدن کوچک مقیاس، احیای بیش از ۵ هزار واحد اقتصادی راکد و ایجاد ۱۱۸ هزار اشتغال، عضویت رسمی در پیمان همکاری‌های شانگهای، انعقاد ۳۷۰ تفاهم نامه در حوزه‌های اقتصادی، افزایش ۹.۷ درصدی ارزش صادرات، گذر از تجارت ۱۰۰ میلیارد دلاری، ۴ هزار و ۱۹۳ میلیون دلاری سرمایه خارجی جذب شده، افزایش صد در صدی در حوزه ذخایر گندم، افزایش ۱۰ برابری یارانه‌ها، افزایش صادرات از درآمدهای نفتی، رکورد تجارت غیرنفتی با ارزش ۱۱۲ میلیارد دلار، کاهش نرخ بیکاری، رتبه بندی معلمان که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بار مالی داشت، تنها بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم بود.

وی افزود: در دولت نهم و دهم مجموعاً یک میلیون و ۲۰۰ مسکن ساخته شد و از این تعداد حدود ۸۵۰ هزار واحد تحویل داده شد و از این تعداد حدود ۲۸۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور مانده بود که دولت سیزدهم خود را موظف به تحویل آن کرد و تنها در شهر جدید مهستان حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.

عبداللهی گفت: پروژه‌های بزرگ بیمارستانی در استان افتتاح و دنبال شد که بیمارستان‌های شهید سلیمانی و به آفرین در فردیس تکمیل شد و پروژه‌های بیمارستان کمالشهر، سیدالشهدا، تأمین اجتماعی هشتگرد، طالقان، خورشید و… نیز با سرعت در حال تکمیل هستند، بواسطه این اقدامات در دولت سیزدهم حدود هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه استان اضافه شد.

عبداللهی با اشاره به نهضت مدرسه سازی، گفت: ۱۰۰ مدرسه در سفر اول رئیس جمهور تعهد کرده بودیم که محقق شد و در سفر دوم نیز ۱۰۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفت که تاکنون حدود نیمی از آن تکمیل شده است.

اولین مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان کشور در البرز

وی افزود: اولین مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان کشور در البرز کنار بیمارستان امام علی (ع) در عظیمیه کرج در حال تکمیل است که بخش عمده آن در ۴ تیر ماه امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

عبداللهی گفت: در این بیمارستان، بیماران مبتلا به سرطان با تعرفه‌های دولت مورد مداوا قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به پروژه‌های راهسازی استان، افزود: در این راستا نیز بخشی از اتوبان شهید سلیمانی در سفر رئیس جمهور محترم مورد بهره برداری قرار گرفت که درصدد هستیم تا هفته دولت ادامه آن نیز تکمیل و افتتاح شود، همچنین در این مسیر بلندترین پل خاورمیانه با سرعت در حال پیشرفت است.

استاندار البرز افزود: در حوزه انتقال آب سد به شهرمهستان، نظرآباد، ساوجبلاغ و در حوزه برق نیز با بهره برداری از پست ۴۰۰ کیلوولت در کرج و اجرای این پست در چند نقطه دیگر از البرز اقدامات بزرگی رقم خورد و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های برق استان اختصاص یافت و در حوزه گاز نیز البرز با انتقال گاز به روستاهای صعب‌العبور به استان سبز تبدیل شد.

وی گفت: قطارشهری کرج از دیگر پروژه‌هایی بود که پس از دو دهه انتظار مردم، احیا شد و بخشی از آن مورد بهره برداری قرار گرفت و ایستگاه شهید سلطانی که قطارشهری کرج را به مترو تهران متصل می‌کند در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

عبداللهی افزود: طی هفته‌های اخیر ارتقای ۸ لکه صنعتی به شهرک صنعتی ابلاغ شد که براین اساس واحدهای مستقر در این لکه‌ها از امتیازات و تسهیلات شهرک‌ها برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ضمن تقدیر از فعالان اقتصادی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: رشد مشارکت مردم در انتخابات متضمن اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی و در تعاقب آن توسعه و پیشرفت مقتدرانه به پشتوانه مردم خواهد بود.

عبداللهی افزود: هر کدام از ما می‌توانیم با تبیین گری و اطلاع رسانی از دستاوردهای نظام بویژه دولت سیزدهم، مردم را آگاهانه به سوی صندوق‌های رأی راهی کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود حضور پرشور و باشکوه مردم در انتخابات پیش رو را مکمل قدرشناسی و تشییع پیکر رئیس جمهور شهید دانستند.

استاندار البرز افزود: باید دست در دست هم دهیم و ایران کوچک را به عنوان نمادی از اتحاد و همبستگی اقوام مختلف ایران اسلامی در جهان معرفی کنیم.

وی در پایان تمامی فعالان اقتصادی استان را به عنوان عاملی مؤثر در تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم دانست.

ارسال نظرات