بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۹۴۱
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۵۴ درصد از تولید ناخالص داخلی مربوط به حوزه صنعت است در حالی که این رقم در کشور کمتر از ۴۰ درصد است و این صنعتی بودن استان را نشان می دهد.
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱

۵۴درصد تولید ناخالص داخلی آذربایجان شرقی مربوط به حوزه صنعت است

به گزارش بازار کار، به نقل از ایرنا، عبدالحمید سرتیپی، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، روز یکشنبه 20 خردادماه، در سلسه نشست‌های تبیین خدمات دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی با عنوان «رسم خدمت»، گفت: ۵۴ درصد از تولید ناخالص داخلی مربوط به حوزه صنعت است در حالی که این رقم در کشور کمتر از ۴۰ درصد است و این صنعتی بودن استان را نشان می دهد. 

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از حوزه‌های کلیدی در حوزه صنعت است و بخش عظیمی از بار این حوزه در استان بر دوش بخش خصوصی است در همین راستا، آذربایجان شرقی در صدور جواز تاسیس و توسعه ای برای واحدهای تولیدی در رتبه های بالا قرار گرفته است.

سرتیپی، به ظرفیت‌های تجارت در این استان نیز اشاره کرد و گفت: واقع شدن در مرز و همجواری با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تقویت دیپلماسی برقراری ارتباط با کشورهای همسایه که نتیجه تلاش‌های دولت سیزدهم است، موجب شده تا رشد چشمگیری در توسعه صادرات این استان تحقق یابد و در ۲ ماه ابتدایی سالجاری، به بیش از ۴۳ درصد رسیده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، به برخی موانع در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان اشاره و اظهار کرد: با اینکه اداره کل صمت استان در تلاش است تا در کمترین زمان ممکن، مجوز لازم را برای سرمایه گذاران صادر کند اما برخی دستگاه های استعلامی، موانعی در این زمینه بر سر راه سرمایه گذار و صمت استان قرار می دهند از همین رو در حال راه اندازی گروه سرمایه گذاری در اداره کل هستیم تا زمینه را برای سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی در استان فراهم کنیم.

وی به احیای ۲۲۰ واحد راکد و نیمه راکد در استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۸۰ واحد که به طور کامل تعطیل شده بودند و ۸۰ واحد نیز که به دلیل تغییر مدیریت، دچار وقفه در تولید شده بودند با تلاش کارگروه تسهیل و حمایت دولت به چرخه بازگشتند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۸۰ واحد معدنی نیز در دولت سیزدهم احیا و وارد چرخه تولید شدند که در تاریخ فعالیت معدنی استان بی سابقه بود.

سرتیپی همچنین از صدور ۸۹۰ پروانه بهره برداری در استان خبرداد و گفت: پروانه بهره برداری ۴۵۰ واحد جدید به همراه ۴۴۰ پروانه توسعه ای در استان صادر شده است که با بهره برداری از این واحدها، ۲۷ هزار اشتغال در استان شکل می گیرد.

ارسال نظرات