بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۹۴۴
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، گفت: در حال حاضر ۳۰۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که ۵۲ درصد از آنها معادل ۱۵۶ هزار واحد مقاوم سازی شده است.
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲

52 درصد مساکن روستایی آذربایجان‌شرقی مقاوم سازی شده‌اند

به گزارش بازار کار، حجت الله سروری، مدیرکل بنیاد مسکن استان، روز یکشنبه 20 خردادماه، در سلسله نشست‌های رسانه‌ای «رسم خدمت»گفت: در حال حاضر ۳۰۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که ۵۲ درصد از آن ها معادل ۱۵۶ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

وی اظهار کرد: سهمیه سالانه این استان در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی، ۱۲ هزار واحد مسکن بود که این میزان در سال جاری به ۲۰ هزار واحد افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: امسال علاوه بر افزایش سهمیه سالانه مقاوم سازی مسکن روستایی، تسهیلات پرداختی در این حوزه به روستاییان متقاضی نیز از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ ریال افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در زمان کنونی تاب آوری مساکن روستایی استان در برابر حوادث طبیعی و غیرمترقبه قابل قبول است، ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید با مشارکت مردمی، عمده طرح های بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با مشارکت مردم، دهیاری ها و شورای اسلامی اجرا می شود.

سروری، با بیان اینکه اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستایی نیز از وظایف این بنیاد است، یادآور شد: در سال گذشته ۲۵۰ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را از طرح های مهم دولت سیزدهم در کشور اعلام کرد و گفت: در این راستا در روستاهایی که دارای زمین های مساعد برای این طرح هستند، زمین به زوج های جوان واگذار می شود.

وی افزود: حدود ۱۸ هزار قطعه زمین در روستاهای مختلف استان برای اجرای طرح جوانی جمعیت در مراحل تفکیک و واگذاری به متقاضیان واجد شرایط این طرح است.

ارسال نظرات