بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۹۶۴
دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان از استقبال زیاد سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در گرمسار خبر داد.
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۰

یادگار احمدی (۲۰ خرداد ماه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در فرمانداری گرمسار، با بیان اینکه طالب سرمایه‌گذاری در گرمسار به لحاظ موقعیت مطلوب جغرافیایی بسیار زیاد است، اظهار کرد: چالش اصلی کمبود نقدینگی است.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های مختلفی در ستاد تسهیل کشوری لحاظ شده است، گفت: با وجود این شاخص‌ها، استان سمنان در تاثیرگذاری کارگروه تسهیل در رتبه سوم کشور قرار دارد.

مدیرکل صمت استان سمنان با بیان اینکه تعداد کل واحدهای صنفی در گرمسار که پروانه کسب دارند،  ۴۹۰۴ واحد است، ادامه داد: در مجموع ۱۲ هزار و ۲۶۰ نفر در این واحد ها مشغول به کارند.

وی با اشاره به اینکه شش شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در گرمسار فعال است، بیان کرد: ۹۴۲ پروانه بهره‌برداری با پیش‌بینی سرمایه مجوز ۸۳ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال و اشتغال ۲۲ هزار و ۶۳۸ نفر متعلق به غرب استان سمنان است تقریباً ۴۵ درصد صنایع استان را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۷۱ طرح  با سرمایه ۲۰۲ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ هزار و ۸۸۳ نفر در استان سمنان وجود دارد. از مجموع طرح‌های با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان، ۱۴۸ طرح با سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال و اشتغال ۴۱۵۶ نفر معادل ۴۲ درصد طرح‌های استان متعلق به شهرستان گرمسار است.

ارسال نظرات