بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۹۸۱
سخنگوی دولت با اشاره به ویژگی‌های تحول‌خواهانه مدیریتی آیت‌الله شهید رئیسی، گفت: در دولت سیزدهم حرکت بسیار جدی از نگاه یاس محور به نگاه امیدمحور و باور به رشد و پیشرفت و حل مسئله با نگاه درونزا داشت.
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱

به گزارش بازارکار،، دکتر علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه در دومین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا که در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، جهتگیری حکمرانی به سبک شهید رئیسی را حرکت از سمت حکمرانی یاس‌محور به سمت حکمرانی امیدوار و مسئولیت‌پذیر دانست و گفت: نمی‌گذارند و نمی‌شود و در اختیار ما نیست، در باور آیت‌الله رئیسی نمی‌گنجید. 
 
وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی به شدت معتقد بودند که باید فعال و پویا در میدان بود، افزود: حضور پرتحرک و فعال در وسط میدان، دستور آیت‌الله رئیسی به مدیران بود.
 
دکتر بهادری جهرمی در تبیین محورهای حرکت تحولی شهید رئیسی اظهار داشت: شهید رئیسی از حکمرانی برون‌نگر و وابسته، به حکمرانی درون‌زا و مستقل و نگاه به فعال کردن ظرفیت‌های درونی بویژه مردمی و استقلال‌آور حرکت کردند. 
 
وی افزود: آیت‌الله رئیسی از پرداختن صرف و محدود به موضوعات جاری و محصور شدن در موضوعات سیاسی صرف عبور کردند و نگاه بلند و آینده‌نگر و ساختارساز و زیرساختی در حوزه‌های مختلف را مورد توجه قرار دادند. 
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه شهید رئیسی جریان مدیریتی را از مدیریت شخص‌محور به مدیریت ولی‌محور، مردم‌باور و قانون‌پایه و تحول‌گرا منتقل کرد، و گفت: یک محور دیگر مدیریت تحول شهید رئیسی، حرکت از حکمرانی نزاع‌پایه به حکمرانی گفتگومحور بود و در این چارچوب با جناح‌های سیاسی مختلف، در حوزه سیاست داخلی و خارجی گفتگو کرد.
 
وی حرکت از مدیریت نظارت‌گریز به مدیریت نظارت‌پذیر برای فسادستیزی و تبدیل مدیریت سیاست‌محور به مدیریت اخلاق‌محور را به عنوان محورهای تحولی آیت‌الله رئیسی در حکمرانی نام برد و گفت: آیت‌الله رئیسی از مدیریت متکی به چهره‌های سیاسی و سنتی که همیشه در صدر مدیریت کشور بودند فاصله گرفت و به نیروهای جوان توجه کردند و پای جوانان را در سطوح عالی مدیریتی کشور باز کردند. 
 
دکتر بهادری جهرمی، تغییر فرمان از مدیریت ایستا به مدیریت پویا و پرتحرک و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و تفویض اختیار به مدیران محلی و تمرکززدایی را از دیگر رویکردهای شهید رئیسی دانست و گفت: آیت‌الله رئیسی به شدت بر ارزیابی عملکرد تاکید داشتند. سابقه نداشته است که قوه مجریه برنامه کلان خود را مبتنی بر نگاه دانشگاهی و آزمایشگاهی طراحی کند و آن را انتشار دهد و خود را در معرض نقد قرار دهد و از عموم مردم و جامعه دانشگاهی بخواهند که آن را مورد نقد قرار دهند.
 دومین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا، حکمرانی سنجی برنامه محور، صبح امروز – ۲۱ خرداد ۱۴۰۳- به همت دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران و در محل سالن شهید سردار سلیمانی پردیس مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

ارسال نظرات