بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۹۹۶
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌ شرقی، از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تقاضای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان در مدت سه سال گذشته خبرداد و گفت: نسبت به سال های قبل از دولت مردمی افزایش ۲۰ برابری در این زمینه اتفاق افتاده است.
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷

افزایش ۲۰ برابری تقاضای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش بازار کار، اکبر فتحی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، روز دوشنبه 21 خردادماه، در سلسله‌ نشست‌های رسم خدمت، از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تقاضای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان در مدت سه سال گذشته خبرداد و گفت: نسبت به سال های قبل از دولت مردمی افزایش ۲۰ برابری در این زمینه اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: امسال شاهد اقدامات خوبی در راستای جذب سرمایه گذاری بودیم و سرمایه گذاران از سایربخش‌ها به بخش کشاورزی آمدند .

فتحی، گفت: در طول سه سال گذشته سالانه حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در بخش کشاورزی استان سرمایه گذاری شده است در حالی که قبلا مجموع سرمایه گذاری به بیش از سه هزار میلیارد ریال هم نمی‌رسید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌ شرقی، اظهار کرد: وظیفه بخش کشاورزی، ایجاد امنیت غذایی و تامین غذای مورد نیاز جامعه است و این در حالی است که جمعیت روز به روز در حال افزایش است و منابع نیز در معرض انواع تهدیدات، محدود می‌شوند.

وی با بیان این‌که برای جبران این محدودیت‌ها باید از دانش روز استفاده شود، افزود: حدود ۳۰۰ شرکت و کلینیک کشاورزی در سطح استان داریم که توسط فارغ التحصیلان کشاورزی ایجاد شده و همگی در خدمت بخش کشاورزی هستند و در فرایند اخذ مجوز دانش بنیان قرار دارند.

وی با بیان این‌که تعداد ۳۳ شرکت‌ دانش بنیان در بخش کشاورزی استان فعال است، ادامه داد: قیمت گذاری مناسب برای محصول گندم از سال اول خدمت دولت سیزدهم باعث شد تا کشاورزان رغبت بیشتری برای کشت گندم و ارتقای عملکرد آن بیابند تا در نهایت میزان تولید و خرید گندم در سه سال گذشته افزایش یافته است و در بحث آرد خبازی به خودکفایی رسیدیم .

فتحی با بیان این‌که سالانه ۱۱۵ هزار تن کود و ۷۵ هزار تن بذر اصلاح شده در بخش کشاورزی استان استفاده می‌شود، ادامه داد: اقدامات سازه‌ای در مدیریت آب و خاک شامل اصلاح و بهبود وضعیت خاک، سیستم‌های نوین آبیاری و احیا و مرمت قنات ها و بهینه سازی مصرف آب کشاورزی در دست اجرا است.

ارسال نظرات