ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۹۹۹
در راستای پیاده سازی و استقرار نظام پیشنهاد‌ها در جهاددانشگاهی، دوره تربیت دبیر نظام پیشنهاد‌ها ویژه اعضای این نهاد، توسط معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع به مدت ۳ روز برگزار می‌شود.
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، مراسم افتتاحیه دوره تربیت دبیر نظام پیشنهاد‌ها ویژه اعضای جهاددانشگاهی، صبح امروز دوشنبه ۲۱ خردادماه با حضور سیدرضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع، دکتر تیمور مرجانی مدیر کل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه و دکتر جمال رحیمیان رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران در این سازمان برگزار شد.
سیدرضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی با اشاره به ماهیت تشکیل این نهاد گفت: جهاددانشگاهی از زمان تشکیل با اهداف و کارکرد‌های متفاوتی نسبت به سایر نهاد‌های مشابه شروع به کار کرده و در درون خود ساختار‌های دانشگاهی، پژوهشی، پارک علم و فناوری و ... را دارد.
آقاسیدی با تاکید براینکه با توجه به مقتضیات زمان نیازمند تغییر و تحول در کار هستیم، ادامه داد: برای تحقق این تحول باید برگردیم به اصالت جهادیمان که آن هم با نظام سازی انجام می‌شود.
وی با اشاره به سابقه ۲۰ ساله جهاددانشگاهی در حوزه نظام پیشنهاد‌ها و اجرای آن در دستگا‌ها و سازمان‌های مختلف ادامه داد: اجرای نظام پیشنهاد‌ها یکی از زیر شبکه‌ها برای ایجاد یک پلتفرم دانش بنیان انقلاب اسلامی توسط جهاددانشگاهی است.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی در ادامه به نظام استعدادیابی، جذب نیرو و نظام جبران خدمات جهادگران اشاره کرد و گفت: شیوه جذب نیرو در این نهاد با سازمان‌های دیگر متفاوت است و نمی‌توانیم همانند آن‌ها با آزمون نیرو جذب کنیم.
وی با بیان اینکه رویکرد جدید معاونت آن است تا کمک کند اعضا حضور موثری در جهاددانشگاهی داشته باشند و وفاداری سازمانی را احیا کنیم، ادامه داد: ما در جهاددانشگاهی چیزی به معنای بازنشستگی نداریم.
وی در ادامه از نظام پیشنهاد‌ها به عنوان یک درگاه دو طرفه نام برد که هم نظرات شنیده می‌شود و هم به آن عمل می‌شود و جبران خدمات نیز در آن در نظر گرفته شده است تا جهاددانشگاهی را به محیط مطلوب زیستن تبدیل کنیم.
وی همچنین به طرح تعالی سرمایه انسانی معراج نیز اشاره و عنوان کرد: البته باید مراقب کنیم این طرح به مدرک گرایی تبدیل نشود.
در ادامه دکتر تیمورمرجانی مدیرکل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه جهاددانشگاهی در این نشست به بیان نکاتی در رابطه با اهمیت و ضرورت نظام پیشنهاد‌ها پرداخت و گفت: فکر و ایده جدیدی که منجر به ایجا یک تغییر مثبت، بهبود روش، افزایش کیفیت و تولید، کاهش هزینه‌ها و یا بالا بردن روحیه کارکنان و ... گردد پیشنهاد تلقی می‌شود.
وی در رابطه با نظام پیشنهاد‌ها و اهداف استقرار آن بیان کرد: نظام پذیرش و بررسی پیشنهاد‌ها یک ابزار مدیریتی است که هدفش استفاده بهینه از قدرت تفکر و خلاقیت انسان‌ها برای تحقق کامل‌تر اهداف سازمان و مدیریت است.
مدیرکل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه جهاددانشگاهی تصریح کرد: در نظام پیشنهاد‌ها به دنبال برقراری ارتباط با سایر زیرنظام‌های فناوری مدیریتی شامل مدیریت عملکرد، رتبه بندی مشاغل، طرح معراج، تعالی سرمایه انسانی و ... هستیم.
دکتر مرجانی بیان کرد: برگزاری دوره تربیت ارزیاب مدل تعالی و برگزاری جشنواره داخلی نظام پیشنهاد‌ها در سال آینده از برنامه‌های دبیرخانه نظام پیشنهاد‌ها است.

گفتنی است، این دوره سه روزه در راستای سیاست‌های سازمان و با هدف پیاده سازی و استقرار نظام پیشنهاد‌ها در جهاددانشگاهی طراحی و برنامه ریزی شده است و اعضا بعد از اتمام موفقیت آمیز دوره، به عنوان دبیر اجرایی نظام پیشنهاد‌های واحد‌های خود منصوب می‌شوند.

ارسال نظرات