بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۰۰۰
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای راهبرد دولت سیزدهم برای تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۷۳ هزار واحد مسکن در استان در حال ساخت است.
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰

۷۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی در حال ساخت است

به گزارش بازار کار، سیداحمد موسوی، مدیرکل راه و شهرسازی، روز دوشنبه 21 خردادماه، در سلسله نشست‌های رسانه‌ای «رسم خدمت»، گفت: در راستای راهبرد دولت سیزدهم برای تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۷۳ هزار واحد مسکن در استان در حال ساخت است.

وی افزود: این تعداد واحد مسکن در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاها در حال ساخت است.

موسوی، اظهار کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ۲۰۸ هزار مسکن در طول چهار سال سهمیه این استان است که از این تعداد ۹۰ هزار مسکن در بخش حمایتی، ۴۸ هزار مسکن در بخش روستایی، ۳۰ هزار مسکن در قالب بازآفرینی شهری و ۴۰ هزار واحد از محل مسکن خودمالک ساخته می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در بخش مسکن حمایتی تاکنون برای ۴۲ هزار واحد پروژه تعریف شده، در بخش مسکن خودمالک ۱۱ هزار واحد برای دریافت تسهیلات با بانک ها قرارداد عقد کرده، در بازآفرینی شهری ۱۸ هزار واحد و در بخش روستایی نیز ۱۸ هزار واحد در حال ساخت است.

وی عمده علت عقب ماندگی این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را کمبود زمین دولتی اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۷۴۴ هکتار اراضی ملی در کل استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

ارسال نظرات