بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۰۰۸
نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال رویداد جدیدی بود که برای اولین‌بار در سطح استان قزوین اتفاق افتاد. در این نمایشگاه معتبرترین شرکت‌ها با موقعیت‌های شغلی فعال خود حاضر شدند و کارجویان با مدیران جذب و استخدام شرکت‌ها به‌صورت مستقیم و حضوری ملاقات کرده و درخواست همکاری خود را مطرح کردند.
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

به گزارش بازار کار از قزوین، نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال رویداد جدیدی بود که برای اولین‌بار در سطح استان قزوین اتفاق افتاد. در این نمایشگاه معتبرترین شرکت‌ها با موقعیت‌های شغلی فعال خود حاضر شدند و کارجویان با مدیران جذب و استخدام شرکت‌ها به‌صورت مستقیم و حضوری ملاقات کرده و درخواست همکاری خود را مطرح کردند موضوعی که بی‌شک آورده چشمگیری برای سطح استان دارد. خبرنگار بازار کار در این گزارش به حس و حال نمایشگاه پرداخته است:

  وارد نمایشگاه که شدم، با ۳ دسته از افراد رویارو شدم. افرادی که در گوشه‌ای نمایشگاه با دعوت مردم به سمت غرفه خود سعی در ترغیب کارجویان می‌کردند و در گوشه‌ای دیگر افرادی که با هزاران انگیزه و امید برای شروعی دوباره به سمت نمایشگاه راهی شده بودند. اما در گوشه‌ای از نمایشگاه شاهد حضور افرادی بودم که گویا از خستگی بیکاری، سال‌ها نهال انگیزه و امیدشان خشک‌شده بود.

  به سراغ یکی از شهروندان قزوینی رفتم، محمدهادی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار کار می‌گوید: بیش از ۳۰ برند کارفرمایی در این نمایشگاه حضور دارند و این نمایشگاه نشان از آن دارد که کارفرمایان به این نتیجه رسیده‌اند که برای تأمین نیروی انسانی خود باید به سمت شناسایی استعدادها رفت.

  وی ادامه می‌دهد: کارجویان با حضور در این نمایشگاه به فرصت‌یابی رسیدند و با برقراری ارتباط با کارفرمایان با نیازهای بازار کار بیشتر آشنا شدند و در خصوص نحوه فراگیری مهارت‌ها و توانمندی‌های موردنیاز برای ورود به موقعیت‌های شغلی موردنظرشان، اطلاعات موردنیاز را کسب کردند.

 این شهروند جویای کار بیان کرد: موضوع قابل‌توجه دیگر در این نمایشگاه، کاریابی از سوی نرم‌افزار بود؛ یعنی کارجویان علاوه بر گفت‌وگو می‌توانستند در یک مانیتور اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و بر اساس مهارت‌های خود، برای مصاحبه شغلی دعوت شوند.

قزوین میزبان نمایشگاه کار

  حضور در نمایشگاه فرصتی برای توسعه

  آرش گل‌ساز، عضو هیئت‌مدیره شرکت طراحی هوشمند ارتا الکترونیک در گفت‌وگو با بازار کار می‌گوید: انگیزه حضورمان در نمایشگاه رویارویی اولیه با کارجویان بود و به نظرم شرکت‌هایی که به دنبال توسعه هستند، باید به دنبال جذب نیروی کارآزموده و متخصص باشند.

  وی عنوان کرد: فعلاً رزومه‌ها را بررسی نکرده‌ایم؛ اما این نمایشگاه فرصتی متقابل با راه‌اندازی «سیستم ردیابی کارجویان» برای کارجویان و کارفرمایان به وجود آورده بود. در این سیستم درخواست‌های کاری تجمیع می‌شود.

  در کنار غرفه‌هایی که جویای نیروی کار بودند، غرفه جهاد دانشگاهی نیز به چشم می‌آمد.

قزوین میزبان نمایشگاه کار

  آن‌طور که مسئولان جهاد دانشگاهی می‌گویند: جهاد دانشگاهی ترفند ماهیگیری را به کارجویان یاد می‌دهد.

  زهرا تقی‌زاده، مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار کار می‌گوید: همواره یکی از مأموریت‌های جهاد دانشگاهی، حضور مؤثر در حوزه اشتغال و کارآفرینی بوده و خواهد بود و جهاد دانشگاهی استان نیز در برنامه توسعه هفتم بر این امر تأکید داشته است و به‌طورجدی بر حوزه اشتغال تمرکز نموده است.

قزوین میزبان نمایشگاه کار

  وی تصریح می‌کند: باتوجه‌به ویژگی‌های استان قزوین به‌عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور، ما باهدف ارائه ۳ محور اصلی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان در حوزه اشتغال در این نمایشگاه شرکت کردیم.

  مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی قزوین می‌گوید: معرفی نمایندگی استانی پایگاه خبری «بازار کار» به‌عنوان رسانه‌ای تأثیرگذار در کشور، جهت ارتباط رودررو و هم‌افزا با مجموعه اشتغال و کارآفرینی، معرفی شرایط اعطای تسهیلات جهاد دانشگاهی به‌موجب ورود نام جهاد دانشگاهی برای استفاده از منابع جزء (۳) بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کشور و معرفی سامانه اشتغال جاب‌ایران جهت هدایت متقاضیان شغل به کارفرمایان از انگیزه‌های حضور ما در نمایشگاه بوده است.

  وی ادامه می‌دهد: باتوجه‌به این‌که این نمایشگاه برای اولین‌بار در استان برگزار شد، به‌طورکلی عملکرد قابل‌قبولی داشت؛ اما جا دارد با حمایت همه متولیان اشتغال استان در سال‌های آتی ضعف‌های خویش را مرتفع سازد.

  تقی زاده بیان می‌کند: کیفیت اجرای بالای نمایشگاه، استفاده از ابزارهای روز برای ارائه خدمات در نمایشگاه، برگزاری توسط تیم اجرایی جوان و پرانرژی ازجمله ویژگی‌های مثبت و تعداد محدود شرکت‌های کارفرما، زمان نامناسب و اطلاع‌رسانی کم ازجمله ضعف‌های این نمایشگاه بود.
تقی زاده، ضمن تشکر از متولیان برگزاری این نمایشگاه، برگزاری مستمر و سالانه آن پیشنهاد داد.

حضور ۳۵ غرفه کاریابی در اولین نمایشگاه کارجویی

احمد خورگامی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین نیز می‌گوید: اولین نمایشگاه کار از تاریخ ۱۶ لغایت ۱۸ خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد که هدف از برگزاری آن ایجاد تعامل مستقیم بین کارفرمایان و کارجویان استان بود.

  وی از حضور برندهای مطرح قزوین در این نمایشگاه بیان می‌کند: این نمایشگاه با حضور مشارکت‌کنندگان همچون شرکت نستله، هفت الماس، شاتل، البرز دارو، کاشی پارس و شیمی بهداش رنگ و بوی خوبی داشت که امیدواریم مثمرالثمر باشد.

  مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین، بیان کرد: بیش از ۳۵ مشارکت‌کننده که همگی از بهترین تولیدکنندگان استان هستند، باهدف جذب مستقیم کارجویان متخصص در تمام رشته‌ها و مقاطع تحصیلی حضور داشتند و برای کارجویان فرصت‌آفرینی کردند.

  برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح استان می‌تواند اتفاقی خوشایند در افزایش سرانه کاری استان داشته باشد. وجود فرصت‌های شغلی تمام‌وقت و کارآموزی، امکان مصاحبه با شرکت‌های بزرگ، ایجاد شبکه‌های حرفه‌ای با افراد، دریافت بازخورد نسبتاً فوری از جانب کارفرمایان، امکان مصاحبه با چند کارفرما در یک مکان و صرفه‌جویی در زمان از مزایایی برگزاری مستمر چنین نمایشگاه‌ها در سطح استان است.

ارسال نظرات