بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۰۲۵
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از این اداره کل به‌عنوان یکی از موفق‌ترین دستگاه‌های اجرایی استان از نظر اشتغال‌زایی نام برد و گفت: در یک سال گذشته، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق این دستگاه حمایتی به واجدان شرایط اعطا شده است.
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹

محمدحسین ذوالفقاری اظهار کرد: کمیته امداد امام در استان سمنان به‌دنبال اشتغالزایی برای جامعه هدف از طریق توانمندسازی است و یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت ما همین نکته است. همکاران ما بعد از اشتغالزایی و توانمندسازی افراد، از طریق ارائه مشاوره‌های تخصصی، کمک به بازاریابی، نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی و ... به پایداری اشتغال‌ و بازار کار برای این قشر کمک می‌کنند.

این عضو شورای اشتغال استان سمنان با بیان اینکه در یک سال گذشته ۴۰۳ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان و متقاضیان این استان پرداخت شد، افزود: تلاش شده است که از طرح‌های اشتغالزایی حمایت شود که از ظرفیت مناسب برخوردار باشند.

ذوالفقاری بیان کرد: در مجموع، در یک سال گذشته بیش از ۳۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش و متقاضیان واجد شرایط در استان سمنان ایجاد شده است.

وی از رتبه اول این استان در جذب اعتبارات اشتغالزایی به‌عنوان یکی از نمودهای موفقیت کمیته امداد در بخش اشتغالزایی یاد کرد و گفت: تلاش‌های همکاران در یک سال گذشته منجر به این شد که کمیته امداد استان از نظر تعدد مشاغل ایجادشده برای مددجویان بین اداره‌های کل کمیته امداد کشور رتبه دوم را کسب کند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از زنان سرپرست خانوار به‌عنوان یکی از مهمترین گروه‌های تحت پوشش این نهاد نام برد و افزود: در یک سال اخیر، به ۲۷۰ زن سرپرست خانوار در این استان با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

وی همچنین از استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اشتغالزایی مددجویان در استان خبر داد و اظهار کرد: در یک سال گذشته حدود ۲۸۰ متقاضی اشتغال از طریق کاریابی‌های سطح استان موفق به ورود به بازار کار شدند.

ذوالفقاری از ارائه خدمات مشاوره‌ای و تنوع طرح‌های اشتغالزایی در کمیته امداد این استان خبر داد و گفت: اشتغالزایی و ایجاد درآمد با ثبات و پایدار برای مددجویان تحت‌ پوشش از طریق کمک به فعال‌سازی ظرفیت‌های اقتصادی خود خانوارها و حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها، از رویکردهای مهم در کمیته امداد کشور و بخصوص کمیته امداد در استان پهناور سمنان است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از برپایی دوره‌های آموزشی متعدد برای اشتغالزایی یا کمک به پایداری مشاغل در این دستگاه حمایتی خبر داد و اظهار کرد: کمیته امداد تا وقتی از پایداری درآمد و اشتغال مددجویان اطمینان حاصل نکند، آنها را از زیر چتر حمایتی خود خارج نمی‌کند.

وی گفت: سال گذشته در همین ارتباط با اطمینان از خودکفایی و استقلال درآمدی خانوارها، ۱۵۵۰ خانوار در استان از زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان خارج شدند که یک جشن بزرگ نیز در همین ارتباط در دانشگاه سمنان برگزار و از کارآفرینان برتر و موفق نیز تجلیل شد.

وی یادآوری کرد: این دستگاه در طرح‌های اشتغالزایی خود تلاش کرد از همه ظرفیت‌های استان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، خدماتی، گردشگری، دانش‌بنیان و ... بهره بگیرد.

ارسال نظرات