بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۰۲۶
جهاددانشگاهی در راستای پیشرفت و آبادانی کشور و رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی و ایجاد اشتغال پایدار ۲۲ تا ۲۵ خردادماه در دومین دوره نمایشگاه ملی «آبادیران» حضور می یابد.
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵

جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و برآمده از بطن انقلاب که همواره ارایه دهنده راهکارهای نوآورانه در حل مسایل اجتماعی بوده است، از 22 تا 25 خردادماه در دومین رویداد ملی آبادیران و با ظرفیت‌های خود در بخش‌های فرهنگی، تجاری سازی فناوری، آموزش و کارآفرینی و پژوهشی با رویکرد محرومیت زدایی حضور دارد.

در این نمایشگاه که در بخش‌های 5گانه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دامپروری و شیلات، سلامت بهداشت و توان‌بخشی، ایجاد اشتغال و فناوری‌های نرم و آموزشی برگزار می شود، آخرین محصولات و طرح های فناورانه و دانش بنیان جهاددانشگاهی استان سمنان شامل اولین کود 7 جزئی دنیا، مالچ معدنی زیست سازگار، زئوتیمول به عنوان افزودنی خوراک دام و محصول فرآوری شده پوست سبز پسته به نمایش گذاشته می شود.

همچنین جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، اصفهان، آذربایجان شرقی و مازندران نیز در این نمایشگاه که از ساعت 9 تا 17 در شبستان مصلای امام خمینی (ره) در غرفه A16 آماده بازدید علاقه مندان است، حضور دارند.

دومین دوره نمایشگاه برنامه ملی «آبادیران» با شعار نوآوری برای آبادانی در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان طراحی شده است.

این برنامه با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال «رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری است.

در برنامه ملی آبادیران همه نهادهای دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران همچون جهاددانشگاهی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بسیج سازندگی و ... به دنبال توانمندسازی و ارتقای مناطق کمتر برخوردار با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری هستند.

در این رویداد آخرین دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و خلاق با رویکرد محرومیت زدایی عرضه می‌شود و مهمترین نقش شرکت‌های دانش بنیان در امر محرومیت زدایی، توانمند سازی و رسیدن به توسعه پایدار در جوامع هدف است.

همچنین برنامه ریزی برای همرسانی فناوری‌ها با نهادها و سازمان‌های متولی آبادانی و پیشرفت، علاوه بر معاونت علمی، توسط مجتمع شهدای تحقیقاتی جهاددانشگاهی و سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان صورت پذیرفته است.

خروجی برنامه ملی «آبادیران» با شعار نوآوری برای آبادانی با هدف پیشرفت و آبادانی کشور، «رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری است.

ارسال نظرات