ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۰۶۸
مدیر جهاد کشاورزی کلات - خراسان رضوی گفت: کار برداشت تخم شربتی(بالنگو) از سطح یک هزار هکتار از مزارع زیر کشت در این شهرستان آغاز شده است.
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

محمد فرهنگی امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در کلات اظهار کرد: پیش بینی می شود از هر هکتار ۵۰۰ کیلو گرم تخم شربتی برداشت شود.

وی افزود: بارندگی های مطلوب زمینه برای رشد بیشتر و تولید محصول با کیفیت تر در شهرستان کلات را فراهم کرده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلات گفت: تخم شربتي از گياه دارويي ريحان با نام علميOcimum Basilicum و ريحان چيني Basil seed و از خانواده نعناعيان است.فرهنگی افزود: تخم شربتي دانه ريحان چيني گياهي خودرو، يكساله و شبيه به ريحان ولي برگ و بذرهايش ريزتر است.

وی ادامه داد: اين گياه در اوايل بهار در كوهستان‌ها و بيابان‌ها مي‌رويد، ضد عطش و انرژي بخش بوده و دانه آب دار و موسيلاژي اين گياه پر خاصيت بوده و براي همه افراد چاق مفيد است

فرهنگی گفت: دانه اين گياه سياه و شفاف است و وقتي‌ كه در آب ريخته شود بر اثر جذب آب هاله اي لعاب دار دور آن را احاطه مي كند، اين دانه ها به علت داشتن تركيبات موسيلاژي (لعاب‌دار) به‌ صورت شربت در آب استفاده مي‌شود.

وی اظهار کرد: تخم شربتي معجزه اي براي ذخيره آب بدن در فصول گرم سال و مملو از انرژي است، اين ريزدانه هاي تركيب شده با آب، كپسولي ارزشمند و مغذي از آب و انرژي طبيعي مخصوصاً در اين روزهاي گرم است.

ارسال نظرات