ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۰۷۴
مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: راهبرد رشد و توسعه نیازمند اصلاح اشتغالزایی و ایجاد کارآفرینی براساس نیاز‌های روز و مدرن است.
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵

به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا، مجتبی تاجیک در نشست مجریان طرح و برنامه‌های حوزه اشتغال و کارآفرینی جوانان در سنندج به ذائقه و ذوق جوانان برای ایجاد شغل‌های مدرن و بروز اشاره و اظهار کرد: مسیر رشد و توسعه و اصلاح اشتغالزایی جوانان از این دید آنان منشا می‌گیرد و باید راهبرد توسعه بر اساس این نوع تفکر برای کارآفرینی استوار شود.

وی افزود: امروز یکی از مسائلی که در سطح ملی دارای بالاترین اهمیت بوده تولید و اشتغال است و نامگذاری سال‌های متوالی با عناوین تولید و اشتغال از سوی رهبری حول این مهم است.

مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: در حوزه اشتغالزایی هیچکدام از عوامل از جمله آموزش، تسهیلات و موارد دیگر به تنهایی نمی‌تواند رفع کننده مشکلات و مسائل این حوزه باشد و اگر پیشرفتی صورت بگیرد با همکاری و تعامل این عوامل ایجاد خواهد شد.

تاجیک اضافه کرد: نحوه ایجاد شغل به طریق سنتی آن در کشور دیگر جوابگو نیست و جوانان امروز به دنبال ایده‌های نوآورانه و مدرن برای کسب درآمد هستند و باید مسئولین این موضوع را در سیاست‌های کلان کشور بگنجانند.

همکاری بانک‌ها برای ایجاد اشتغال ضروری است

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این نشست بیان کرد: بحث اشتغال یکی از مهمترین مسائل حوزه جوانان است و اداره کل ورزش و جوانان نیز به عنوان دبیرخانه ستاد ساماندهی و امورات حوزه جوانان بیشترین توقعات را به عنوان متولی این قشر متوجه خود کرده است.

آمنه غلام ویسی ادامه داد: مشکل اشتغالزایی جوانان فرا دستگاهی بوده و تمامی ارگان‌های دولتی و نهاد‌های ... دولتی باید دست به دست یکدیگر داده تا مسائل حوزه اشتغال و ازدواج جوانان مرتفع شود.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبری، تحقق این شعار نیازمند این است که تمامی ظرفیت بخش دولتی و خصوصی به کار گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: قطعاً این نامگذاری از سوی رهبر فرزانه انقلاب اقدامی حکیمانه است و منظور این است که تولید وجود دارد، اما نیازمند یک حرکت عمومی و همه گیر از سوی مسئولین با شرکت مردم برای جهش تولید و رسیدن به هدف پیشرفت کشور است و در این میان جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی مملکت نقش اساسی در این میان ایفا می‌کنند.

غلام ویسی همکاری و همراهی بانک‌ها و سیستم بانکی کشور را برای اشتغالزایی سرضروری دانست و اظهار کرد: باید در چهارچوب قوانین و ضوابط تسهیلات بانکی حوزه جوانان را در کوتاه‌ترین زمان پرداخت کرد.

ارسال نظرات