ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۰۸۳
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: بیش از27 هزار هنرمند صنایع‌ دستی در۴۲ رشته مختلف تولید محصولات هنرهای سنتی گیلان مشغول به فعالیت هستند.
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرنگار  بازارکار، ولی جهانی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته جاری با عنوان هفته صنایع دستی اظهار کرد: صنایع دستی گیلان روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم استان است و در روزگاران کهن، به عنوان صنعت تمام عیار عهد خویش رخ نمایان کرده است.

 وی صنایع دستی را  بعنوان یکی از راهبردهای اشتغالزایی در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: چهره صنایع دستی و هنرهای سنتی استان بعد از ثبت جهانی قاسم آباد رودسر به عنوان روستای جهانی صنایع دستی با محوریت چادرشب بافی دگرگون و موجب شد صادرات صنایع دستی استان در سال ۱۳۹۹ تا ۴۰۰ پنج برابر شود.

جهانی ادامه داد: دولت سیزدهم توجه جدی به حوزه صنایع دستی داشته و آمار و عملکرد دولت در سه سال گذشته نشان می‌دهد این حوزه از رشد چشمگیری برخوردار بوده است. دستور رئیس جمهور شهید برای برپایی بازارچه صنایع دستی در ورودی تمامی شهرها، بیمه هنرمندان صنایع دستی بعد از چندسال و تاکید بر تحقق شعار «هر خانه یک کارگاه» و ... از مهمترین محورهای نگاه حمایتی شهید جمهور از این حوزه است.

وی تصریح کرد: بیش از27 هزار هنرمند صنایع‌دستی در ۴۲ رشته مختلف تولید محصولات هنرهای سنتی گیلان مشغول به فعالیت هستند و هفت شهر و روستای استان نیز با برندهای ملی و جهانی به عنوان شهر و روستاهای صنایع‌دستی معرفی شده‌اند.

 

ارسال نظرات