بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۰۹۲
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱

مدیرکل جهاد کشاورزی استان مازندران با اشاره به توسعه روابط تجاری با کشورهای آسیایی در راستای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، از صادرات هوایی ۱۰ تن مرکبات به چین برای اولین بار در تاریخ خبر داد و افزود: ۳ هزار هکتار از آبندان‌های استان مازندران مهار و ذخیره‌سازی و ۶۰ میلیون متر نیز مرمت و بهسازی شد.

وی اضافه کرد: در بحث تولید گوشت مرغ آماده به طبخ در نتیجه ساماندهی تامین نهاده‌ها و ارتقای مدیریت زنجیره طیور در دولت مردمی، استان مازندران رشد ۲۳ درصدی داشته است.

مومنی  با اشاره روند رو به توسعه باغات در استان مازندران گفت: در دولت سیزدهم میزان تولیدات کیوی از ۱۸۰ هزار تن به ۲۲۰ هزار تن با ۲۲ درصد رشد، مرکبات از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن با ۳۳ درصد رشد و هلو و شلیل هم از ۲۰۰ هزار تن به ۳۰۰ هزار تن افزایش پیدا کرد در محصول آخر ۵۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مازندران به عنوان قطب تولید این محصولات در کشور به شمار می‌رود و جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: در دولت مردمی شهید رئیسی میزان تولید دانه روغنی سویا از ۴۲۰۰ تن به ۷۱۴۹ تن با رشد ۷۰ درصد و کلزا نیز از ۱۰۷۵۰ تن به ۱۵۲۹۶ تن با رشد ۴۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه دوم کشور را در سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی دارد، گفت: از ۱۴ هزار تن تولید این محصول به ۱۸ هزار تن از انواع ارقام آن  در دولت مردمی رسیدیم که رشد ۲۹ درصدی داشته است.

این مقام مسئول  با بیان اینکه در دولت مردمی سیزدهم در زمینه تولید محصولات دامی افزایش تولید داشته‌ایم، افزود: تولید گوشت سفید تا پیش از دولت سیزدهم ۲۷۹ هزار و ۲۲۵ تن بود اما در دولت مردمی سیزدهم به ۳۳۶ هزار تن رسید که نشان دهنده ۲۰ درصد رشد در استان است.

مومنی با اشاره به  شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی با هدف نظارت بر تولید، عرضه و صادرات محصولات سالم و شناسنامه‌دار گفت: بیش از ۱۵ هزار هکتار اراضی باغی استان مازندران در دولت مردمی شناسنامه‌دار شدند. همچنین استان مازندران در 2 سال متوالی از نظر تعداد تولیدکنندگان برتر ملی در حوزه کشاورزی، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات