ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۰۹۳
قائم مقام وزیر علوم گفت: آئین‌نامه ارتقا اساتید آیین‌نامه جامعی است که در عمل همه گروه‌های آموزشی مرسوم را دربرمی‌گیرد.
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمد سلیمانی درباره بررسی آئین‌نامه ارتقای علوم انسانی و هنر به‌صورت فصل جداگانه‌ای درآئین نامه ارتقای اساتید گفت: پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این است که یک آئین‌نامه جامع و مادر داشته باشیم و آن را بخش بخش نکنیم.
قائم مقام وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: بنابراین ۹ محور در آئین‌نامه ارتقای اساتید شناسایی و پیش‌بینی شد تا اساتید از طریق آنها امتیازات وتویی ارتقا را کسب کنند، برخی از آن، خاصه علوم انسانی و هنر است مثلاً اثر بدیع هنری، رشته‌های مهندسی یا رشته‌های علوم پایه چنین چیزی را ندارند ولی گروه هنر دارد، یا اثر بدیع ادبی برای علوم انسانی هم می‌تواند باشد، یا کرسی‌های نظریه‌پردازی، کرسی‌های تخصصی، کتاب، کتاب تصنیفی و تألیفی همه در علوم انسانی پیش بینی شده است. در عین حال مقاله هم هست.
وی افزود: این آئین‌نامه جامعی که پیش‌بینی‌شده است عملاً همه گروه‌های آموزشی مرسوم را دربرمی‌گیرد و امتیازات و زیر بخش‌هایی که پیش‌بینی‌شده تنوع زیادی دارد مثلاً اگر در بخش پژوهش ما حدود چند، ده زیربخش و محور دارد، علوم انسانی نیز به همین صورت است.
قائم مقام وزیر علوم ادامه داد: آئین‌نامه ارتقا در تولید علم، تولید عالم و جهت دهی علم و عالم اثر مستقیم دارد و بازنگری در این آئین‌نامه در جهت همین سه محور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با رعایت همه قوانین و مقررات و اسناد بالادستی آئین‌نامه انجام و در اردیبهشت ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.
همچنین ۹ محور در آئین‌نامه ارتقا پیش‌بینی شده است، که از این محورها استادان بتوانند امتیازات وتویی ارتقا را کسب کنند. یکی از این ۹ محور مقاله و ۸ مورد دیگر شامل طرح‌های پژوهشی، کرسی‌های نظریه‌پردازی و تخصصی، اثر بدیع ارزنده هنری و ادبی، انتشار کتاب تصنیفی و تألیفی، اختراع، تولید و تجاری سازی، اکتشاف، است، اساتید از هر کدام از این ۹ محور امتیازات حداقلی بایستگی را به دست بیاورند به رتبه بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند.

برچسب ها:

ارسال نظرات